hjelp, lukus problem, jeg som er rar...?????

tigergirl

Forumet er livet
:)

ja ser egentlig problemet ditt.. hadde ikke likt at ting jeg gledet meg til å gjøre, ble gjort av andre før du selv ønsker...

selvfølgelig er det jo bra at de kjøper ting til dere, men alt til sin tid osv.

jeg tror nok jeg hadde prøvd å gi beskjed på en høflig måte. eller morsom måte ?

som for eks: "tror kanskje det er litt veeel tidlig ennå å begynne å handle, vil helst vente litt."

Hvis JEG hadde fått mange av disse viktige tingene som foreksempel vippestol så hadde jeg selvsagt vært takknemmelig men samtidig litt snurt for at noen shoppa de tingene som jeg ville velge ut selv uten å spørre meg... Det er jo kos med babyshopping, ikke bare dyrt:) Tror kanskje jeg hadde spurt pent om jeg ikke heller kunne fått gavekort eller at de evt venta til jeg var klar sånn at jeg kunne være med å bestemme selv :)

Ang at det er for tidlig skjønner jeg også, men er ikke sånn selv så har ikke så mye fornuftig å komme med :)

Jeg skjønner litt hvordan du har det - her i huset driver svigermor og kjøper leker til Solveig hele tiden. Problemet er bare at hun kjøper det minst et år før Solveig klarer å bruke dem! Trehjulssykkel da hun var 1,5, tohjulssykkel med støttehjul nå når hun er 2,5 - trommesett i ettårsgave (!)

Jeg har sagt fra om at jeg synes det er unødvendig å kjøpe alt dette så tidlig. Det tar jo noe av stasen av det, når Solveig ikke får glede seg, og være med å kjøpe det selv.

Samtidig er det jo bare av god vilje, så jeg er ikke alt for streng med stakkars svigermor.[;)]

Si i fra du, hvis du synes det blir for mye. Si det som det er, at du gleder deg sånn til å handle det selv. De kan gjerne være med  å handle sammen med deg, når du er klar...

Ej har gitt beskjed om at ej skal vere med å handle dei store viktige tinga. For d e trossalt ej og min kjære som ska bruke d og se på d kvar dag,så da meina ej d e vikti at vi lika d.

Så bur vi i leilighet og må tenke litt plass og lignende.
Sviger`s har lyst å kjøpe vugge men d meina ej e unødvendi siden d bare kan brukes i ei kort tid i forhold t ei seng foreksempel.

Nei, har ikke opplevd det før. Med forrige man fikk vi vognen av svigers, men de spurte om de kunne kjøpe den for oss. Så vi valgte vogn, og de betalte den. Syns det var koselig og omtenksomt. Men tror jeg hadde gitt dem beskjed hadde jeg vært deg. De gjør det nok kun for å være koselige, og fordi de gleder seg, men samtidig er det stas å kjøpe ting på egenhånd siden det er deres baby og ditt sv.skap.

Gi beskjed du [:)]

hadde kanskje følt litt på at jeg ikke fikk velge selv. men samtidig så viser de jo en stor glede over det kommende barnet, og den gleden ville for meg betydd mer enn at jeg ikke fill velge vippestol selv. men vi alle er forskjellig [:D] du kan jo prøve å si at du gjerne vil være med å kjøpe inn de store tingene da, pga farge og hva de enkelte ting egner seg best til ved forskjellig bruk[:D]

:) 

Back
Topp