Hjelp, lille jenta mi :(

Desemberhåp2014

Glad i forumet
Desemberskattene 2014
Lille gullet sliter sånn med magesmerter når natten kommer. Hun kroker seg sammen å hyler å det er tydelig at hun har vondt :( har prøvd alt for å roe henne men ingenting hjelper... Noen super tips!?? Får så vondt i mamma hjertet :(

Lykkelig gravid ❤️

Kjenner meg igjen der, hadde det sånn sist. Det hjalp å ha henne på brystet, da slapper hun mer av i hele kroppen tror jeg. Litt senere hjalp det å "sykle" med beina hennes og ta knærne hennes opp mot magen.

Pass på at hun får rapet godt etter hvert måltid.

Tarmsystem osv er umodent enda, så det er helt vanlig at de sliter litt. Det blir nok bedre snart.

Google kolikk+bæring eller kolikkgrepet.. Det hjelper å få opp luft i små mager..

Sniker litt.

Pass på hva du spiser og drikker, samt at babyen raper godt etter hvert måltid. Om det ikke hjelper kan du prøve sukkervann, massage av magen, sykling med beina. Om det er skikkelig ille og ingenting hjelper bør du ta turen kiropraktor.

Signerer!
Kjenner meg igjen der, hadde det sånn sist. Det hjalp å ha henne på brystet, da slapper hun mer av i hele kroppen tror jeg. Litt senere hjalp det å "sykle" med beina hennes og ta knærne hennes opp mot magen.

Pass på at hun får rapet godt etter hvert måltid.

Tarmsystem osv er umodent enda, så det er helt vanlig at de sliter litt. Det blir nok bedre snart.
Signerer! Jeg ville ikke begynt å fjerne matvarer fra kosten din før det har gått litt mer tid. De fleste babyer må tilpasse seg alt nytt som kommer i magen, og har litt startvansker. Men selvfølgelig: om det varer i dagesvis ville jeg nok begynt å forske...

Den bæremåten hjalp mye når storebror slet med magesmerter:)

Last edited by a moderator:
Ante ikke at det het "kolikkgrepet", men har brukt det på begge her når de har vært urolige:)

Last edited by a moderator:
Her hjelper det litt at hun ligger oppå meg med beina trekt godt opp. Da sovner hun fort. Men hun er ikke sånn Kjempe plaget med magen da.
Prøv fennikel te. Det har jeg såvidt startet med så skal se om det funker.

Last edited:
Sniker litt..Søk opp karve-te, det hjalp mye her når minsten var liten:)

Veldig mange nyfødte er ofte sensitive for melk, sjokolade, kullsyre og juice. Prøv å være forsiktig med disse noen dager og inkludert en og en ting om du merker noen forandring. I tillegg til å presse bena forsiktig opp mot magen, kan du massene/stryke magen i sirkelbevegelser med klokka for å hjelpe luften å passere igjennom tarmen.. Ellers er det viktig å få en god rap etter alle måltider selv om det skulle ta litt tid dette hjalp mye for sønnen min da han var baby og begynte med kolikktendenser... Lykke til, ikke lett for mammahjertet når gullet har vondt ❤️

Hatt samme problemet her idag. Nå har hun nettopp sovnet, helt utslitt stakkar :( så nå blir det kun tørr brødskive her..

Sniker veldig.. Men slet veldig mye med dette med min jente og hs lærte meg et utrolig godt triks! Putt termometer forsiktig i endetarmsåpningen, da kommer ALL luft;) bare ikke bruk det for ofte;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Fikk tips av en barnesykepleier da vi var innlagt på nyfødt barneavd. Man skulle masere på hver side av magen. Endten så kom lufta opp, eller så kom det ut i bleia.

Mange gode tips her.

Vil bare legge til at babymassasje kan fungere godt. Jeg brukte noen teknikker som roet ned storebror på natten.
De fleste store byer har mange babymassasjekurs. Også noen helsestasjoner arrangerer dette vet jeg.

Og så har vi god erfaring fra en kjempeflink osteopat :-)

Jeg ville også prøvd å ha henne på brystet eller bære henne litt. Det er ikke særlig behagelig å ligge flatt på ryggen når magen er aua...

Back
Topp