Hjelp! Letrozol og el før ul.

svada

Forelsket i forumet
Aprillykke 2017
Jeg trenger litt hjelp ang. el. Dette er første pp for meg og samboer, og fordi jeg har pcos har jeg så og si aldri eggløsning. Men – i dag kom den! Tror jeg.

Hva vil det si når jeg har fått positiv el-test, og unnskyld småekle detaljer, veldig seigt og slimete utflod? Var helt tørt i morrest. Når må vi ha sex for å utnytte oss maximalt av dette? Betyr testen at jeg snart får el, eller at el har skjedd?

Jeg skal selvfølgelig til gyn. for å sjekke folliklene i morgen – men kan alt være over før jeg kommer meg dit i morgen tidlig? Skal jo også sette Otrivelle...

Har tatt el-test mest for morrosskyld egentlig, da jeg ikke trodde noe kom til å skje av seg selv og hvert fall ikke enda. Er nå på cd 10. Den var veldig svar på cd 8, og ganske svak i går på cd 9 også. Men i dag er den like sterk som teststreken. Sånn VIPS!

Blir helt stressa av dette her jeg, og tar i mot all info og hjelp med STOR takk! :wacky:

Ville hatt daglig eller annenhver dag framover :) positiv test betyr nok at el er nært forestående, men kan man ha positiv framover og få enda sterkere tester, så bare følg med. Strekkbart slim er et bra fruktbarhetstegn!

Jeg trenger litt hjelp ang. el. Dette er første pp for meg og samboer, og fordi jeg har pcos har jeg så og si aldri eggløsning. Men – i dag kom den! Tror jeg.

Hva vil det si når jeg har fått positiv el-test, og unnskyld småekle detaljer, veldig seigt og slimete utflod? Var helt tørt i morrest. Når må vi ha sex for å utnytte oss maximalt av dette? Betyr testen at jeg snart får el, eller at el har skjedd?

Jeg skal selvfølgelig til gyn. for å sjekke folliklene i morgen – men kan alt være over før jeg kommer meg dit i morgen tidlig? Skal jo også sette Otrivelle...

Har tatt el-test mest for morrosskyld egentlig, da jeg ikke trodde noe kom til å skje av seg selv og hvert fall ikke enda. Er nå på cd 10. Den var veldig svar på cd 8, og ganske svak i går på cd 9 også. Men i dag er den like sterk som teststreken. Sånn VIPS!

Blir helt stressa av dette her jeg, og tar i mot all info og hjelp med STOR takk! :wacky:

trykket feil, så se svar nedenfor:)

Du har eggløsning etter positiv el-test (omtrent 12-36 timer etter positiv test vil egget slippe, men mange har positive tester flere dager). Dere bør derfor legge inn aksjer i dag, og gjerne hver eller annenhver dag frem til negativ test. Vi pleier å ha sex samme dag som den blir negativ igjen for å "sikre" oss. Masse lykke til! Håper det klaffer på første forsøk! :)

trykket feil, så se svar nedenfor:)
Tusen takk for svar, Nemis! Så det vil da si at egget muligens ikke har sluppet før ul. i morgen da – håper egentlig det, slik at gyn. kan følge opp saken og se på str. osv. Og takk for tips – da skal jeg sørge for at gubben får seg en svingom i dag etter jobb, og hver dag fremover. Han er en lykkelig mann om dagen hvert fall :hilarious:

Tusen takk – vi krysser fingre og tær for at det klaffer nå vi også. Endelig virker det som om kroppen fungerer igjen etter metformin og letrozol-kur. :happy:

Ville hatt daglig eller annenhver dag framover :) positiv test betyr nok at el er nært forestående, men kan man ha positiv framover og få enda sterkere tester, så bare følg med. Strekkbart slim er et bra fruktbarhetstegn!
Hvor ofte bør jeg teste fremover da, Toneany? Og vil jeg ha slikt slim flere dager mon tro? :)

Hvor ofte bør jeg teste fremover da, Toneany? Og vil jeg ha slikt slim flere dager mon tro? :)

Kan ha det i dagesvis ja. Noen tester flere ganger om dagen, fordi de har en kortvarig lh-topp og ikke får bekreftet el ved å teste kun en gang om dagen. Hvis du nå har fått positiv test og vet at teststreken var like sterk som kontrollstreken, så ville jeg fortsatt å teste til streken blir svakere enn kontrollstreken, og holder seg slik. Da vet du i alle fall at el er over :)

Back
Topp