Hjelp, lekker jeg fostervann?

BumpAhead

Glad i forumet
Er 12 uker i dag. For et par timer siden merket jeg at det var ganske vått i trusa og lurte nesten på om jeg hadde tisset på meg o_o kjente etter og det virker som det kommer klar væske fra skjeden... Noen med samme erfaring? Kan jeg lekke fostervann? *nervøs*

Jeg ville kanskje ringt og hørt. Kan være noe helt annet og, men greit å ta en sjekk. :) Lykke til!

Vet det er vanlig med økt utflod under graviditet, kan vel være det bare er det? Ville uansett ringt for å ta en sjekk!

Fostervann skal vel lukte litt søtt? De vil nok be deg ta med trusa om du drar på sykehuset, så kan de finne ut hva det er :-)

Ring føden du. Slikt er greit å sjekke opp. Spesielt for din egen del så du ikke går rundt å grubler.

Takk for alle svar :) har ringt føden på Ullevål og de sa det var vanskelig å si, men lurte på om det var blandet med blod -det var det ikke, eller om jeg har murringer -har ikke noe merkbart. Må enten dra til legevakten som evt. vil henvise videre til Ullevål, eller vente til lege/gyn i morgen tidlig... Hun sa jeg ikke får gjort noe fra eller til om jeg sjekker i dag eller i morgen, så lurer på om jeg skal se an litt om det kommer mer og evt ta det i morgen tidlig?! Kjenner ingen søtlig lukt (lukter ingenting egentlig), så det er kanskje et godt tegn... Uff blir jo så redd, og jeg som var så glad i dag for at jeg var 12 uker :-(

Høres ut som en god plan. Vanskelig å skille mellom litt løs utflod også. Kan jo være en litt større mengde utflod du plutselig fikk og :-)

Vil bare si det, måtte kjøre ei venninne til legevakta og så på føden i uke 15 en gang, fordi hun var sikker på at hun lakk fostervann. Buksa var helt våt og stolen hun satt i. Viste seg å bare være vannete utflod, noe som visst er HELT normalt.
Og fostervann lukter veldig spesielt, søtt og emment. :) så jeg holder en knapp på utflod!
Men hvis det ikke gir seg, så bør du nok få sjekka opp i det ja.

Her har jeg også masse tyntflytende utflod, og hatt det i et par dager.. tanken om fostervann har også slått meg, så jeg tenkte å ringe jordmoren her jeg bor i morgen for å forhøre meg litt. Det er nok bare utflod, for det kan man jo få masse av i svangerskapet :)

Dette har skjedd m meg i alle mine svangerskap ;-) har bare vært vanlig utflod selvom jeg var sikker på noe annet.
Lurt å ta kontakt m helsepersonell i alle fall selvfølgelig men du har bok ingenting å bekymre deg for :-)

Å så betryggende svar fra dere som har vært/ er borti det samme! Hjelper å høre at andre også blir nervøse (ofte uten grunn- dvs at alt er normalt da). Tror jeg hører med legen i morgen om jeg opplever mer, bare for å være sikker. Men holder en knapp på utflod nå jeg også ;-) ha en strålende kveld alle dere!

Det er helt normalt! De jeg har hørt som har lekket fostervannet har ikke vært i tvil! Vi er også litt slappe nedentil så vi kam faktisk tisse bittelitt på oss uten å merke det.

Rart de ikke ba deg gå med bind, lettere å fange opp Evt lekkinger

Det er helt normalt! De jeg har hørt som har lekket fostervannet har ikke vært i tvil! Vi er også litt slappe nedentil så vi kam faktisk tisse bittelitt på oss uten å merke det.

Rart de ikke ba deg gå med bind, lettere å fange opp Evt lekkinger

Tisser gjerne litt på meg any day over å lekke fostervann ;-D har ikke kommet noen flere slike "utbrudd" siden, men er konstant vått i åpningen (beklager detaljer) :-/ men er jo så mange forandringer og alt er nytt for meg så reagerer jo på at :P

Men har roet meg ned nå- får se hvordan morgendagen er. Takk for tips om bind- skal bruke det! :)

Back
Topp