hjelp! leggetrøbbel..

LiHaLo

Forumet er livet
Novemberskattene 2014 <3
Haakon har skjønt hvordan han klatrer ut av sprinkelsenga..og dermed nekter han å legge seg!
Han fyker opp så fort han er lagt, så nå flyr vi på skift for å legge han ned igjen.
Haakon synes jo selvfølgelig dette er fryktelig stas og koser seg glugg i hjel med all oppmerksomheten. [&:]

hva skal vi gjøre??[8|]

sambo har satt seg på utsida døra hans nå, for å ta d før han kommer helt opp i stua.

han har alltid vært lett å legge.. og nå skal jeg være alene med ungene tre kvelder på rad fra i morra fordi sambo jobber ettermiddag..noen supergode råd før den tid hadde vært fint[8D]

hehe tenkte tanken ja [8D]

Ville iallefall tatt av kanten på sprinkelsenga evt kjøpt stor-gutt seng hvis det ikke går ann.
Kan jo skade seg hvis han faller utav!

Jeg vil kanskje tro han vil legge seg bedre hvis han får en annen seng? Det erfarer jo noen iallefall..
Er noe styr med den legginga når den ikke går som den skal.. [&o]

ORIGINAL: *Smula*

Ville iallefall tatt av kanten på sprinkelsenga evt kjøpt stor-gutt seng hvis det ikke går ann.
Kan jo skade seg hvis han faller utav!

Jeg vil kanskje tro han vil legge seg bedre hvis han får en annen seng? Det erfarer jo noen iallefall..
Er noe styr med den legginga når den ikke går som den skal.. [&o]

ja, klart! jeg iler til byen i morgen for å kjøpe storgutt seng, for dette kan være skummelt.
så får vi håpe han finner roen i den..
jeg satt meg til slutt inn på rommet hans på en stol.. te i koppen og pc på fanget. Gav han beskjed om å legge seg ned hver gang han prøvde seg.

Til slutt sovna han..1t og 45 min etter leggetid.

men jeg kan ikke begynne med å sitte på rommet hans til han sovner, skal ikke være nødvendig syns jeg..
håper det hjelper med ny seng!

Argh....velkommen til vår verden!!![:@][:'(]

Tobias begynte med å klatre ut av sprinkelsenga, og nektet å sove..
Trodde vi var lure da han fikk "stor" seng, men her ble det bare myyye verre!![>:]
Han nekter å ligge i den, spretter ut umiddelbart etter vi er ute av rommet...kan holde på sånn i 3-4 timer!![:@] Jeg orker ikke fly ut og inn i såå lang tid, så det endte med at vi også sitter inne hos ham til han sovner...
Slik har det vært her nå i over 1 måned!! Han sovner "greit" med en av oss på rommet, men det er utrolig kjipt at han har blitt vant til det...[&o]
Må avvennes snart, men jeg gruer som en hund...

Krysser fingre for at det går myyye bedre hos dere!![:)]

ORIGINAL: RonjaR

Argh....velkommen til vår verden!!![:@][:'(]

Tobias begynte med å klatre ut av sprinkelsenga, og nektet å sove..
Trodde vi var lure da han fikk "stor" seng, men her ble det bare myyye verre!![>:]
Han nekter å ligge i den, spretter ut umiddelbart etter vi er ute av rommet...kan holde på sånn i 3-4 timer!![:@] Jeg orker ikke fly ut og inn i såå lang tid, så det endte med at vi også sitter inne hos ham til han sovner...
Slik har det vært her nå i over 1 måned!! Han sovner "greit" med en av oss på rommet, men det er utrolig kjipt at han har blitt vant til det...[&o]
Må avvennes snart, men jeg gruer som en hund...

Krysser fingre for at det går myyye bedre hos dere!![:)]

whaaaat??? seriøst holdt på sånn i en mnd????
shit..ikke svaret jeg ville høret[8D]
gruer meg... vil ikke miste kvelden min! jeg elsker kvelden min!! vil ikke bruke den på å krangle med haakon..vil slappe av i ro og fred i sofan min... hehe

Vi har holdt på siden juli[8|] - og det ser ikke ut til å skulle bedre seg[:o]

Det eneste som fungerer her er at vi legger oss sammen med henne eller bruker vogna som sanksjonsmiddel. Type, hvis hun ikke blir i sengen må vi spenne henne fast i vognen og der må hun sove... vel, hun får muligheten til å angre[;)]

Men det er uten tvil utrolig frustrerende og utmattende. Kjedelig å alltid skulle avslutte dagen med sur mine[:-]

ORIGINAL: 2 x Lykke

Vi har holdt på siden juli[8|] - og det ser ikke ut til å skulle bedre seg[:o]

Det eneste som fungerer her er at vi legger oss sammen med henne eller bruker vogna som sanksjonsmiddel. Type, hvis hun ikke blir i sengen må vi spenne henne fast i vognen og der må hun sove... vel, hun får muligheten til å angre[;)]

Men det er uten tvil utrolig frustrerende og utmattende. Kjedelig å alltid skulle avslutte dagen med sur mine[:-]

jeez.. dere å.. så j bør smøre meg med tålmodighet skjønner jeg..

her begynte det egentlig på fredag første gang, var på overnattingsbesøk, ungene og jeg. reisesenga er veldig lett å hoppe ut av.
Der var det to andre barn som også skulle sove, så j måtte ta hensyn til de..
holdt på med haakon til 21.30..ut og inn, ut og inn.. til slutt heiv jeg han i bilen og kjørte 20min til han sovna..bar han opp i senga. (og så begynte selvsagt lotta halve natta[8D] hurra for to tette!hehe)

ORIGINAL: fjerdemam

får prøve straffe metoden ha en kjedelig plass å sitte (linea sitter i trappen, kan og være en stol) les/syng si godnatt og att han nå må ligge i sengen sin å sove.
Gå ut av rommet, vent til han kommer ut i gangen, si att han skulle sove sengen sin følg han tilbake, si om han kommer utigenn en gang til må han sitte i trappen/ på stolen i to min, legg han si godnatt og suss, gå ut og vent i gangen, kommer han ut en gang til , sett han i trappen eller på stolen i 2 min.mens du holder på med ditt,gjerne en annenplass og helst noe kjedelig,gå så å legge han igjenn

takk, skal prøve dette nå som sambo går ut i langfri og vi kan være to om saken [:)]
til nå har j måtte sitte inne på rommet hans til han sovna.. [&:] utrolig dårlig vane!!

Back
Topp