Hjelp (lang) Oppdatert...

MammaentilMira

Forelsket i forumet
Er det noen av dere som har fødet som hadde rier i flere dager før det skjedde noe ordentlig? Mine begynte natt til lørdag, og hadde de hele dagen igår, men jeg må bare kalle det tullerier ellernoe for de var ikke så vonde. Roet seg utover kvelden igår, og når jeg endelig fikk sove litt så ble jeg vekket av en vond rie etter halvannen time! disse fortsatte å komme hvert 5-7 min så nå var jeg sikker på at ting var i gang.(disse var også mye vondere enn de igår) Ringte føden etter 3-4 timer når de var regelmessige på 5min og varte ett min. Hun ba meg ta en dusj og spise litt for å se om det hjalp på smertene og så ringe tilbake. Det dabbet så klart av,varte fortsatt ett min men kom hvert 8-10 min... sånn gikk det noen timer og dabbet mer av til 10-12 min mellom hver[:'(][:'(][:'(] Så nå på kvelden har det bare vært uregelmessig,noen tette og vonde og noen greie. Jeg tror jeg har sovet ca 4-5 timer siden jeg sto opp på fredag så begynner å bli ganske sliten og lei.[:(][:(] Vet bare ikke hva jeg skal gjøre? Er alt dette til ingen nytte? Burde jeg dratt og sjekket åpning osv? Vil ikke bli sendt hjem... Også er jeg sykt redd for at de riene jeg har hatt idag også bare er tullerier,men så vonde,så hvordan skal de ordentlige riene bli da? Det er så vondt at jeg sliter med å puste og prate når de er i gang. Er det vondt nok? Dette ble langt men...

Oppdatert: Det var rier. Ringte føden etter tips fra dere og fikk komme inn til en sjekk. Hadde da 5-6 cm åpning! det ble en hard og tøff fødsel uten annen smertestillende enn litt lystgass. Den ble så hard mest sannsynlig pga modningsakupunkturen jeg gikk til i forkant[:(][&o] Vondt å tenke på men kan fortelle senere,er tøft å tenke på ennå. Fikk i hvertfall jenta mi kl 0718 mandag, hun var 3650g og 51 cm og verdt alt sammen[:D][:)] Er så lykkelig!

Jeg hadde rier i 3-4 dager før det ble noen fart på sakene, men ikke så vonde som dine høres ut. Hvis du ikke har fått sove på flere dager, så synes jeg du skal be om å bli satt i gang. Ring føden? Lykke til!![;)]

Vi var helt sikre på at det skjedde på lørdag, for jeg hadde rier ifra kl 12, og de kom hvert 10 minutt,og så hvert 5 minutt, de varte ca 1 minutt, og da dro vi til sykehuset. Syns ikke det var såååå vondt, nesten som å sleike på metall... Men hadde 3 cm åpning, så da ble vi lagt inn, etter ca 1,5 time, hadde jeg 4 cm åpning... Men jeg fikk en del tabletter, slik at jeg ikke skulle ha så vondt og få sove. Så hvis jeg var deg, så hadde jeg ringt til sykehuset for å få en sjekk i hvertfall!!
Fikk beskjed om at det var falske rier, og det kunne vare noen dager... Har tatt seg opp igjen, og har 4 cm åpning.

Jeg syns du skal ringe, så du kan få en sjekk!!!! Lykke til!!!! [;)]

oppdatert:)

gratulerer så masse!! Hadde selv rier i over ein uke der deg var lagt inn nesten kvar natt på føden men dabbet av kvar gong. Ta tiden til hjelp og kos deg massemed vidunderet!!

Back
Topp