HJELP!! Lage firkanter.....

Jorid81

Forelsket i forumet
Hei.
Finnes det noe verktøy som lager firkanter? jeg har liksom ikke kommet på en god løsning for å lage rette fine firkanter/rammer som jeg som oftest bruker bak bildene. Nå sliter jeg med klipping på frihånd....
Noen tips kanskje??

Takk takk [:D]

Skjærebrett? [8|] That`s it?
Helt grønn her altså....så dette må nok inn med t-skje [:-]

Her er ett skjærebrett..dette er fra Fiskars på binders til 119kr...GENIALT!
- http://www.binders.no/web/ePortal/ctrl?action=showiteminfo&itemNo=33014&loc=simplesearch

ja skjærebrett er et must, kan ikke scrappe uten![:)]
Jeg har MM sitt også har jeg det grønne og rosa fra ProvoCraft som jeg bruker på treff ettersom MM er så digert...orker ikke dra det med meg rundt...

ellers kommer man langt med skalpell/tapetkniv og metallinjal da...

noen som har prøvd denne mønsterkutteren? den kan man jo skjære firkanter, rundinger o.l kan man ikke? har ikke prøvd sånn selv, men det er pga at jeg ikke har råd.....

ORIGINAL: dagosi

noen som har prøvd denne mønsterkutteren? den kan man jo skjære firkanter, rundinger o.l kan man ikke? har ikke prøvd sånn selv, men det er pga at jeg ikke har råd.....

har prøvd den ja, men syns ikke noe om den(var et av bomkjøpene da jeg begynte å scrappe)...må kjøpe sjabloner til den og sånn da....kutter bare de str. som sjablongene har...

ok, men det går ikke å bruke andre ting i stede for sjablongene? 

ORIGINAL: dagosi

ok, men det går ikke å bruke andre ting i stede for sjablongene? 

det går sikkert an, men det må være tjukt nok, for at det skal gå...sjablonene er ganske tjukke/høye for at kniven ikke skal skjære i de - det er kanten over kniven som skal følge sjablongen, ellers blir det bare tull....

ORIGINAL: merete_80

ORIGINAL: Lotten

ja skjærebrett er et must, kan ikke scrappe uten![:)]
Jeg har MM sitt også har jeg det grønne og rosa fra ProvoCraft som jeg bruker på treff ettersom MM er så digert...orker ikke dra det med meg rundt...

ellers kommer man langt med skalpell/tapetkniv og metallinjal da...

Vet du om forhandlere i Norge som selger MM sitt skjærebrett?

jeg kjøpte mitt hos Bia....men det er sikkert mange som har det...[:)]

e he brukt bare tapetkniv eller ka d hete og linjal hittil å hvis e måle skikkeli beint så bli d bra da, men no he e kjøpt me skjærebrett på clas ohlson men tror dere e e smart nok til å finne ut KORLEIS e bruka d da?[:)] nope så her må e nok spørre sambo gitt[:)]

Back
Topp