Hjelp! Kvalme og oppkast

Sulemu

Forelsket i forumet
Januarhula 2014
Nå har jeg vært hinsides kvalm og kastet opp siden fredag. Har byttet på å ligge i sofaen og senga, og er så forferdelig sliten. Har ikke spist noe siden fredag, men får i meg litt drikke (som kommer opp igjen etter en stund).
Jeg klarer ikke å ha det sånn her mye lengre. Og jeg er så sulten!
Trenger gode råd??! Når går man til legen? (Ikke at jeg faktisk ser for meg at jeg klarer å fysisk dra dit en gang..)

Jeg var kvalm og kastet opp ved forrige svangerskap også, men var på langt nær så dårlig som nå. Er jo bare 5+2, og er livredd for at dette skal bli tilværelsen de neste 8 mnd. [emoji27] Superfrusrtert og fortvilet. Klarer jo ikke ta vare på 3-åringen. Heldigvis har jeg en mann som er superpappa.

Hvis det blir for gale så bør du gå til legen. Viktig med god næring. Ellers må du bare spise så mye du kan, kroppen fanger opp litt selv om alt kommer ut. Jeg var kjempe kvalm sist og kasta mye opp. Spiste en del bær,loff og drakk iste. Haha. Det hjalp. Brukte også seabånd fra apoteket (skal hjelpe balansen) det funka,hvertfall mentalt. :) drikk vann!
Er veldig kvalm nå, men bare vært en gang på do...så får vi se hvordan det går videre her.

Heldig som har en så flink mann både med vår 3åring og husarbeid . Jeg er også veldig heldig med det. Hadde ikke klart med uten. Er så dårlig at jeg orker ingenting.uff

Jeg har hatt hypermesis begge tidligere (fullførte) svangerskap, så jeg er livredd denne gangen. Fikk skrevet ut kvalmestillende av legen, men ingen store suksess :/
Dersom du skulle være like uheldig som meg, så kjør på med flytende mat (smoothie, supper og lign) og sørg for gode næringskombinasjoner. Så får du i alle fall i deg det du skal ha, og det holder kvalmen greit i sjakk (pluss at det ikke er så ille å kaste opp flytende igjen...).
Lykke til [emoji172][emoji8]

Sniker litt her jeg ;) men, ring til legen. Jeg fikk både Afipran og Postafen, men ingen av dem funka på meg. Det som virka var en kombinasjon av akupunkturbehandling (gikk fem-seks ganger) og Stemetil. Da kunne jeg til og med jobbe bittelitt, mot å være sengeliggende og ikke få i meg noe særlig. Mariekjeks og kald appelsin var tingen her, pluss sitronvann. Men når en kommer til et visst punkt kommer alt opp ;) lykke til, du har min dypeste medfølelse-kvalme er det aller verste altså. Forøvrig enig i at flytende konsistenser er bedre å kaste opp enn andre ting. Det er for eksempel lenge til jeg spiser taco igjen.

Back
Topp