Hjelp, kjøttdeig

• Trådstarter Trådstarter mrspurple
  • Opprettet Opprettet
M

mrspurple

Guest
Den er så grå i fargen, men går ut i mnd skifte, kan den brukes da?

Ja det vil jeg tro den kan. Synes noen ganger den er litt blekere uten at den har gått ut på dato :)

Sålenge den ikke lukter rart så er det ikke farlig :) De har sikkert bare glemt å farge den :)

Jente født 24.02.2011 <3
Gravid igjen, med termin 21.02.2014 <3

Så lenge det ikke lukter rart eller dårlig av den så kan du trygt spise den.

Hehe mannen reagerte før jeg fikk trykke send her inne, så han kjørte visst å fikk bytta. Skulle ikke være sånn visstnok og lukta littegranne.. Så nå er pizzaen i ovnen :D mmm :)

Kos dere med pizza...

Bra dere bytt den. ingen sjanser når man er gravid..
Gullet født 10.04.12 på termin
Ny termin 03.02.14

En liten innskytelse herfra bare;
Så lenge den ikke lukter fønki, kan den fint brukes. Fargeskifte kan ses når kjøttdeigen har blitt eksponert for luft (ikke tett pakning f.eks), men fargeskiftet skjer lenge før maten har blitt dårlig :)

En liten innskytelse herfra bare;
Så lenge den ikke lukter fønki, kan den fint brukes. Fargeskifte kan ses når kjøttdeigen har blitt eksponert for luft (ikke tett pakning f.eks), men fargeskiftet skjer lenge før maten har blitt dårlig :)

Butikken har egentlig ikke lov å selge kjøtt som er feil farge... Så det var bra vi gikk tilbake :)

Åååh, fikk lyst på hjemmelaget pizza jeg nå.. Sukk ;)

Den er så grå i fargen, men går ut i mnd skifte, kan den brukes da?

Så lenge den ikke har gått ut på dato og den er oppbevart riktig, så går det helt fint. Fargen avhenger av hvor mye kjemikalier de har tilsatt. De tilsetter kjemikalier for å få den til å få en frisk og rød farge (er det nitritt de bruker mon tro?).

Back
Topp