Hjelp (kalkun)

Lille_Spire2017<3

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
Januar 2017
Jeg får tre venninner på middag i morgen (vi blir totalt 4) også har jeg tatt opp en kalkunstek på 1200g, noen som har peiling på om dette holder? Hvor mye kalkun kjøtt regner man med til PR person dersom det ikke er noe bein i det??

Tenkte å servere sopp saus, med rosenkål og gulrøtter og ovnsstekte poteter til. Så blir en del tilbehør også :)

sniker fra februar, 1200 g /4= 300 gram... høres ut som vil gå veldig fint, men husk man blir jo også mett med alt tilbehøret til også ;-)

Kopiert fra matprat: "
Hvor mye kalkun skal jeg beregne pr person/porsjon?

På hel kalkun beregner man ca 500 gram pr. porsjon/person. Har man rent kjøtt, for eksempel filet eller bryst regner man ca. 200 gram pr. porsjon/person."

sniker fra februar, 1200 g /4= 300 gram... høres ut som vil gå veldig fint, men husk man blir jo også mett med alt tilbehøret til også ;-)

Kopiert fra matprat: "
Hvor mye kalkun skal jeg beregne pr person/porsjon?

På hel kalkun beregner man ca 500 gram pr. porsjon/person. Har man rent kjøtt, for eksempel filet eller bryst regner man ca. 200 gram pr. porsjon/person."
Ah tusen takk da satser jeg på at det holder :D lage litt ekstra tilbehør så bør det går bra :P

Back
Topp