Hjelp! Julebord!

madison25

Glad i forumet
Nå skal det være julebord på jobben på lørdag, og jeg vet virkelig ikke hvilken unnskyldning jeg kan bruke for å ikke drikke alkohol.. Jeg er jo bare 5 uker på vei på lørdag, så vil jo ABSOLUTT ikke at de på jobben skal finne det ut så tidlig! Vi har jo ikke planer om å si det til noen fr i uke 12 eller deromkring..

Det er ganske mye drikkepress på sånne arrangementer med jobben min, og jeg VET at de blir mistenksomme hvis jeg sier jeg ikke skal drikke, -da vet jeg at spørsmålet "Er du gravid?" dukker opp rimlig kjapt..

Jeg har ikke lappen, så kan ikke si at jeg kjører heller...

HJELP jeg trenger gode unnskyldninger her damer!

Hehe.. kjenner til den.. Si du ikke er helt i form? Eller si du skal noe tidlig dagen etter så du må være i form?

Hehe jeg har sikret meg med tanken på at jeg skal jobbe de neste søndagene :)
Men det er ikke så enkelt å late som med kolegaer som kjenner hverandre kansje veldig godt :) hehe..
Håper du finner utav det :)

Kom litt sent og drikk sprite med isbiter og lime. Si at det er gin tonic. Ingen som mistenkte meg. :alien
Eller si at du har en urinveisinfeksjon og går på antibiotika...

Kjøp alkoholfrivin, det gjorde jeg.... Ingen som skjønte noe

Problemet er bare at sjefen alltid bestiller masse vin og øl som står klar på bordet til vi kommer. Også er det jo forventet at man drikker av det som står der først liksom... aner ikke hvordan jeg skal komme meg unna det...

Antibiotikakur - enkelt & greit...

samme problemet her. Jeg har to unnskyldninger som funker (i tillegg til å drikke alkoholfritt og late som, men det er ikke helt mi greie):

1)skylde på antibiotika. Begynne et par dager før med å kommentere noe om at man ikke er i form, så snike inn samme dagen som julebordet at du går på antibiotika...vet ikke om du orker julebord men skal prøve..blir nok uten drikke, stakkars..:-D
2) om du har barn fra før - skyld på at barnyr er sykt....du kunne gå fra for noen timer, men må nok regne med en våkenatt. Da er det jo ikke noe særlig å drikke, hva om man må på legevakt f.eks...god unnskyldning for å gå hjem tidlig og, noe jeg foretrekker når jeg er gravid og edru...

Det me antibiotika har jeg tenkt på, men da må man jo liksom ha "vært hos legen" og det er vel ofte da vanlig å bli sykemeldt iallfall en dag eller to når man får skrevet ut antibiotika... og det har jeg jo ikke vært..

Det med sykt barn kan gå, men siden de vet jeg har en mann som stiller opp kommer de nok til å synes at det er en vel tynn unnskyldning.. er ikke sikker på at den holder.. :-/ Uff, vil ikke at de skal finne det ut nå! Pokkers julebord altså... :p

*snike litt*
Jeg pleier å si at det er en dag i morgen også, og 3-åringen driter i om jeg er fyllesjuk.
Så får folk tro det dem vil.
Den med antibiotika er det eldste trikset i boka, og det eneste spørsmålet som kommer etter at du har fortalt at du går på antibiotika er, "du er ikke gravid eller?" :p

Har brukt antibiotiktrikset både når det er sant og når jeg er gravid, ikke opplevd å bli mistrodd, jeg. Har også fått antibiotika uten å være borte fra jobb, ikke alle infeksjoner man blir sengeliggende av. Spørs litt hvordan man fremstiller det, tenker jeg;-)

Eller så kan du jo si at både barnet ditt og mannen har omgangssyke, så du kan ikke bli så lenge? Da skjønner de det selv om du har en mann som pleier å stille opp...

Back
Topp