Hjelp! Jobbintervju i morgen...

Venternummer3

Juni12s tålmodige :)
VIP
Augustlykke 2015
MayDay2021
Det skal jeg på i morgen tidlig kl. 9.00. Er på min arbeidsplass der jeg har jobbet i to år. Men jobbet bare i vikariat da jeg ble gravid og gikk ut i perm. Kjenner jeg gruer meg, for jeg har aldri vært på intervju før faktisk...
Men har vel fått med meg at typiske spm er negative/positive sider ved seg selv, hvorfor er jeg rette person til stillingen, og hvordan man håndterer stress...Har dere noen gode tips jeg kan ta med meg? Jeg er redd jeg ikke skal få denne stillingen fordi jeg skal forlenge permisjonen min, gruer meg til å fortelle det...

Har dessverre ikke gode tips, men da kjenner de deg jo da heldigvis så vis du gjør det dårlig så burde det gå bra :)

Oi, masse lykke til. Det går nok bra. Du har nok forberedt deg godt :)

Oi, så spennende da!! :)

Typiske spørsmål jeg har hørt er.
- Hva kan du tilføre oss.
- Hvorfor skal vi velge deg fremfor noen andre.
- Hvordan vil dine tidligere kolleger/sjef karakterisere deg.

Men disse blir jo ikke så aktuelle så lenge du allerede jobber der ;)

Mitt beste tips er å ta det med ro. Pass på å ha øyekontakt, men ikke stirr de i senk. ;) Veksle mellom å se på de personene som er med på intervjuet, men se på den personen som stiller deg spørsmål først når du svarer.

Mannen min har sittet i en del intervju situasjoner, og det verste han vet er personer som bare sitter og ser ned :p

Mitt beste tips er: slapp av og vær deg selv! :D
Ikke prøv å overgå deg selv med fancy ord og uvirkelige ambisjoner!
Krysser fingre for deg, og regner med du klarer dette med glans! :D

Oi, så spennende da!! :)

Typiske spørsmål jeg har hørt er.
- Hva kan du tilføre oss.
- Hvorfor skal vi velge deg fremfor noen andre.
- Hvordan vil dine tidligere kolleger/sjef karakterisere deg.

Men disse blir jo ikke så aktuelle så lenge du allerede jobber der ;)

Mitt beste tips er å ta det med ro. Pass på å ha øyekontakt, men ikke stirr de i senk. ;) Veksle mellom å se på de personene som er med på intervjuet, men se på den personen som stiller deg spørsmål først når du svarer.

Mannen min har sittet i en del intervju situasjoner, og det verste han vet er personer som bare sitter og ser ned :p
Det skjønner jeg godt at han ikke liker! Og det gjør jeg igrunn aldri, samme hvem jeg prater med;) Men, takk for fine tips...Er viktig å ikke flakke med blikket og, da ser man jo brått litt tullete ut. Og det tror jeg man lett kan gjøre om man blir veldig nervøs:P

Det skjønner jeg godt at han ikke liker! Og det gjør jeg igrunn aldri, samme hvem jeg prater med;) Men, takk for fine tips...Er viktig å ikke flakke med blikket og, da ser man jo brått litt tullete ut. Og det tror jeg man lett kan gjøre om man blir veldig nervøs:p
Også skal man ikke legge henda i kors over brystet lærte jeg engang :)
Også se på panna til den som intervjuer ;) (mer eksakt midt mellom øyene bare litt høyere opp, da slipper du stirringen)
Lykke til dette skal nok gå så bra :)

Du har fått gode tips over så jeg føyer bare til - tenk gjennom hvordan du kan gjøre negative sider til noe positivt. Hvis det skulle bli prat rundt sånne. Ellers vil jeg tro det at intervjuet blir en formalitet siden du har jobbet der lenge? :-)

Vær deg selv, smil masse, spøk gjerne litt og masse lykke til!!

Ja, jeg tror faktisk ikke at et intervju på den arbeidsplassen du allerede jobber på kan gjøre så mye fra eller til på om du får jobben. De kjenner deg jo allerede, og vet hva du står for. Du hadde ikke blitt innkalt om du ikke var aktuell for stillingen. Så da tror jeg spørsmålet er om det kommer noen på intervju som er bedre kvalifisert enn deg.

Dette går så fint! Vær deg selv :) Det er jo fordi at du gjør en god jobb at du nå får komme på intervju ;)

Stemmer nok det med henda i kors ja. Det gir ofte et inntrykk av at man tar avstand...

Sent from my iPhone using Tapatalk

masse lykke til :)
Siden dette er folk som kjenner deg kommer du nok mest til å bli spurt ang hva du kan tilføre i den stillingen og hvorfor du ønsker den og lignene, men jeg satt i intervju på ny jobb i samme firma og der gikk vi hardt gjennom mine positive og negative sidene mine, og hvordan de var i forhold til jobben..... så hadde jeg vært deg hadde jeg tenkt litt over hva de er og hvordan du for eksempel kan prøve å endre noen negative...

Masse lykke til :) som sagt de kjenner deg så ett intervju kan ikke gjøre mye galt for deg :)

Masse lykke til!
vær deg selv, så er det jo absolutt en fordel at de kjenner deg og du kjenner dem :)

Masse lykke til!
Du kommer sikkert til å klare deg helt fint! Du virker som ei positiv og snill jente! :D Og som noen andre skriver, de kjenner deg jo fra før :)

Back
Topp