Hjelp jenter.

Millus321

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
FebbisBebbis2021 ❄️
Nå har jeg "jobbet" for å få pcen på fanget her.
Jeg har altså såå vondt at jeg vrir meg i smerter her.
Kjennes akkurat ut som rier.
Har vondt helt neders i magen og rundt ryggen.
Noe det er alt for tidlig til å kunne være vel.
Men noen forferdelig tak er det hvertfall.

Hva i alle dager kan det være?
Livredd for at jeg mister nå :(

Siden jeg er såpass kort på vei er jeg redd jeg bare blir avvist på legevakt også.

Fikk i sist svangerskap kort livmorhals for tidlig.
Kan jeg få sånne vonde tak om det skjer endringer i livmorhalsen?

Redd..

Jeg har aldri mistet før, så jeg aner ikke hva de smertene er... Men jeg hadde to dager her i helga hvor jeg hadde sterke menssmerter i rygg og mage. Hadde vondt, men det gikk over... Aner ikke hva det var, men slo meg til ro meg at det var voksesmerter.. Kom ikke takvis hos meg da. Ville nok ringt legevakt jeg... Verdt et forsøk hvertfall!

Jeg hadde også veldig vondt i helga. Vondt i sidene, vondt/stikking i skjeden og vondt ned mot lårene. Kjentes av og til ut som skikkelige tak. Men jeg hadde i tillegg litt blødning. Jeg er 8+0 i dag og fikk time til Gyn hvor jeg fikk se ett bankende hjerte. Så mine smerter og tak var nok kun voksesmerter og mulig start på et kranglete bekken.
Kan desverre ikke noe om endringer i livmorhalsen.
Ta kontakt med legevakta eller med fastlegen din i morgen du. Ikke noe godt å gå rundt å være bekymret!

( leste feil, så skulle slette dette innlegget, men fikk ikke til...)

Hvordan går det med deg?

Jeg sliter en god del med smerter slik du beskriver..... Skal til tidlig UL i morgen, men har hatt tett oppfølging fra uke 4 med HcG og en veldig tildlig UL hos legen i uke 7... Tror nok ikke det er noe alvorlig, men at det er voksesmerter kombinert med litt bekkenplager... :) Men - om du bekymrer deg veldig tror jeg at jeg vil anbefale at du kontakter legen din.. Magesmerter (og andre smerter) blir verre om en skal gå å tenke på det, blir mer en psykisk smerte - snakker av erfaring! Masse lykke til! :)

Hvordan går det med deg?

Det holdt på i hele natt og er fortsatt vondt.
Fått sove kun en time til sammen i hele natt, sliten.no!

Vært hos legen nå i dag han kjente å sa jeg var øm, men siden jeg ikke blør trodde han ikke det var noe veldig farlig.
Men skulle ringe tilbake med engang om jeg begynte å blø.
Og fortsette med hyppig kontroller, tok en del blodprøver og fikk time til uka igjen.

Så får jeg bare krysse fingrene for at jeg ikke begynner å blø! :/

Og at det veldig snart gir seg, hvis ikke kommer jeg til å bli sprø. :P

Og der begynte jeg å blø...
Ca. 1 time etter legebesøket.

Nesten brunt blod? :(

Og der begynte jeg å blø...
Ca. 1 time etter legebesøket.

Nesten brunt blod? :(

Jeg blødde friskt blod da jeg mistet. Ring legen og få en henvisning til ultralyd for å sjekke om alt er bra! Krysser fingrene for en uskyldig blødning.

Jeg blødde friskt blod da jeg mistet. Ring legen og få en henvisning til ultralyd for å sjekke om alt er bra! Krysser fingrene for en uskyldig blødning.

Tusen Takk! :)
Ringt og skal ned igjen nå, så får jeg se hva han sier.
Gikk for å ta en varm dusj i håp om at det skulle hjelpe, går på do og så et "tørk" friskt blod etter det kom det bare brunaktig. ååå så redd som en blir.

Men jeg holder håpet oppe.

Offameg!! Lykke til hos legen, godt du blir bra fulgt opp!!

Uff, høres ikkje noe kjekt ut.. Sender deg en klem, og et håp om at dette går bare bra ;)

Fikk komme inn på sykehuset i går ettermiddag.
Og de "forbredte" meg på at dette kunne ligne veldig på en spontan abort.
MEN på skjermen slo hjerte!! ;)
Han kunne som sakt ikke love men det så faktisk ganske lovende ut sa han,
for etter så lang tid skulle aborten ha kommet mer i "gang"
Så alt var nå så godt som det kunne være.

Magen min er fortsatt helt grusom vond, men sant som han sa, så kan jo også gravide bli syke.
Så håpe de kan finne ut hva som er galt snart snart.

Back
Topp