hjelp jeg tror melka mi blir borte

lusa

Forumet er livet
jeg har ikke hatt spreng siden i gårmorges og jeg har alltid spreng på morran og må pumpe.... har prøvd å pumpe og kommer nesten ingenting. snuppa liggger på puppen til hun er fornøyd å jeg sjekker om hun får ut melk og da kommer det. men aner jo ikke hvor mye... er sååååååååååå lei meg nå. hva kan jeg gjøre da? hvordan vet jeg at snuppa får nok mat????[:(]

Jeg tror jeg har hatt spreng to ganger etter at jeg kom hjem fra sykehuset, og han lille her har lagt godt på seg hele tiden...[:)] Så det er ikke sikkert at du mister melken selv om du ikke har spreng. kan jo hende at det bare har begynt å stabilisere seg slik at du har akkurat det du trenger.

Sånn hadde jeg det et par dager også,men sprengen kom tilbake igjen...
La bare mini til pupp med en gang han virka sulten... og han var blid og fornøyd så da tenkte jeg han var mett...

men håper mengden øker igjen =)

jada. men jeg var ute på lørdag. drakk litt alkohol og snuppa fikk flaske to ganger på lørdag og 3-4ganger igår. jeg glemte helt å pumpe meg og snuppa var bare på puppen min noen få ganger på kvelden. er redd alkoholen har ødelagt...

ORIGINAL: *MaMilla*

Jeg tror jeg har hatt spreng to ganger etter at jeg kom hjem fra sykehuset, og han lille her har lagt godt på seg hele tiden...[:)] Så det er ikke sikkert at du mister melken selv om du ikke har spreng. kan jo hende at det bare har begynt å stabilisere seg slik at du har akkurat det du trenger.

samme her...

dytter litt. i håp om noen har erfaring og vet hva jeg kan prøve

Du merker vertfall om snuppa di ikke får i seg nok[:)] Hvis hun er fornøyd, så er hun nok mett! Hun blir ganske så grinete om hun ikke får nok mat[;)] eller hvis hun plutselig virker sulten veldig ofte![:)]

Skal litt mer til enn en tur ut på fest og mangel på pumping for å ødelegge melkeproduksjonen din! [:)] Så ta det heeeelt med ro! Legg heller barnet ofte til brystet og prøv å pumpe deg litt ofte (selv om du ikke får ut noe særlig) om du ønsker å øke melkemengden. [:)]

Så slapp helt av! [:)][:)][:)] Dette ordner seg! [:)]

tusen takk for svar. nå kom far hjem med mme bare i tilfelle:) men tenker vi ikke trenger den. hun virker veldig fornøyd å har sovet i 3 timer så hun har vel fått i seg mat:)

Tror ikke at du skal miste melken så fort altså..jeg gikk med melkespreng og har først nå mistet melken helt...det tok ihvertfall nesten et par uker før melka minsket drastisk på meg...syns det ar rart hvis det skal bli borte så fort..

Det er vanlig å ha litt mindre melk etter en fest.. Det har jeg også merket flere ganger.. grunnen er sannsynligvis at kroppen vår blir litt dehydrert av alkohol, pluss at når en ikke pumper så mye i løpet av kvelden blir det jo produsert litt mindre.. men et par dager med hyppig amming gjør susen! men må også si at jeg har heller aldri spreng lenger.. det var kun de første par dagene etter melka kom, etter det er det passe med melk så spreng kommer kun hvis det har gått mer timer enn normalt mellom hver amming.. 

må legge til at jeg var kjempe dårlig i hele går og klarte ikke spise noe. [:'(] det er jo selvfølgelig noe av greia. snakka med ei vennine som hadde fått råd av jm om å spise kinamat og drikke biolamelk. det er nå inntatt og skal  snart kose meg med en kopp ammete.
snuppa la ca 15min på puppen istad å sovna der. så da regner jeg med at det ikke er så ille. takk for gode svar.

Syns også det er litt vanskelig å vite. Føler liksom at han spiser så ofte (hver 2-3 time) nesten hele døgnet..Og leenge siden jeg har kjent antydning til melkespreng..Han får en flaske mme med litt grøtpulver i til kvelds da, så da sover jan 1-2 timer ekstra første perioden..Skal på 3 mnd kontroll på onsdag da, så da blir det spennende å se om han legger på seg nok..Han virker som regel tilfreds da, bare slitsomt å mate så ofte..Iallfall om natta[;)]

Back
Topp