Hjelp, jeg trenger et guttenavn!!

Miss B

Forelsket i forumet
Høsthjerter 2017
25 dager til keisersnitt og jeg begynner og få litt navnepanikk. Hadde bestemt oss for enten Jakob, Sivert eller Eilev men nå er jeg blitt så fryktelig usikker. Kan dere hjelpe med flere forslag?
 
Det finnes jo utallig navn. Noen spesiel kategori dere tenker?

Aron, Benjamin, Carl, Dennis, Einar, Fredrik, Gaute, Håkon, Iver, Jonas, Karsten, Leander, Mathias, Nils, Oskar, Petter, Rasmus, Sigve, Thomas, Ullrik, Vetle, William, Xander, Yngve, Øyvind, Ådne.
 
Synes Jakob er veldig fint så jeg stemmer for det!

Ellers så kan jeg jo alltids foreslå Jonas, Jonathan, Mio, Elias og Sander :)
 
Det finnes jo utallig navn. Noen spesiel kategori dere tenker?

Aron, Benjamin, Carl, Dennis, Einar, Fredrik, Gaute, Håkon, Iver, Jonas, Karsten, Leander, Mathias, Nils, Oskar, Petter, Rasmus, Sigve, Thomas, Ullrik, Vetle, William, Xander, Yngve, Øyvind, Ådne.
Er nok de litt mere tradisjonelle vi går etter [emoji3] Mange fine forslag du hadde.
 
Jakob var veldig fint!

Jeg liker veldig godt Robin og Victor.
Jeg synes Jakob er utrolig fint, men så ligger det på topp 10 over populære navn i 2016, så ble plutselig litt usikker på om det er litt dumt. Kan risikere at to andre i klassen heter det samme. Vet ikke om det er noe dere tenker på?
Synes Jakob er veldig fint så jeg stemmer for det!

Ellers så kan jeg jo alltids foreslå Jonas, Jonathan, Mio, Elias og Sander :)
 
Jeg synes Jakob er utrolig fint, men så ligger det på topp 10 over populære navn i 2016, så ble plutselig litt usikker på om det er litt dumt. Kan risikere at to andre i klassen heter det samme. Vet ikke om det er noe dere tenker på?
Vi tenkte på det da vi så på guttenavn og jentenavn egentlig. Mår man velger populære navn ender man fort opp med å ha Ola B. Ola K. og Ola M. i samme klasse, noe jeg syntest er litt dumt.

Vi så over listene over populære navn og valgte nok vekk noe navn på grunn av hvor populære de var.
 
Vi har Sander, Robin og Theodor fra før. Venter en Casper :)
 
Kanskje noen av disse allerede er nevnt, men kaster ut noen navn her [emoji23] Kristian/Christian, Stian, Jan, Asgeir, Even, Henrik, Erik, Frode, Frank, Sander, Simen, Martin, Daniel, Ivar, Kjell, Lars, Peder, Richard [emoji5]
 
Jeg synes Jakob er utrolig fint, men så ligger det på topp 10 over populære navn i 2016, så ble plutselig litt usikker på om det er litt dumt. Kan risikere at to andre i klassen heter det samme. Vet ikke om det er noe dere tenker på?

Jeg ser godt problemstillingen din, men jeg ville kjent litt på hvor godt jeg likte navnet. Hadde det vært et navn som hjertet banka litt ekstra for og jeg i tillegg følte den lille så ut som en liten Jakob, hadde jeg ikke latt statistikken stoppe meg. Men om jeg hadde hatt andre alternativer som jeg likte omtrent like godt, hadde jeg nok vurdert om de kunne vært mer passende alternativer. Ønsker dere lykke til med navnevalget!
 
Er kanskje litt uvanlig igjen men jeg vurderte sterkt Elian til lillebror av samme grunn som deg, vi ville ikke ha dette Ola B, Ola H, etc. Lillebror endte opp med Elliot som også er ganske uvanlig [emoji4]
 
Er kanskje litt uvanlig igjen men jeg vurderte sterkt Elian til lillebror av samme grunn som deg, vi ville ikke ha dette Ola B, Ola H, etc. Lillebror endte opp med Elliot som også er ganske uvanlig [emoji4]
Hadde lille vært gutt hadde det blitt Elliot her og, elsker det navnet! Men så blir det jente, og Ellie istedenfor. Snakk om kreativ mor:facepalm:
 
Er kanskje litt uvanlig igjen men jeg vurderte sterkt Elian til lillebror av samme grunn som deg, vi ville ikke ha dette Ola B, Ola H, etc. Lillebror endte opp med Elliot som også er ganske uvanlig [emoji4]
Elliot kan definitivt vurderes her. Det er et kjempefint navn [emoji1]
 
Back
Topp