Hjelp, jeg trenger denne smokken (se vedlagte bilder)!

Bkno8542472

Første møte med forumet
Hei alle, vi har nylig adoptert en fantastisk flott liten gutt. Han er vant til smokkene fra hjemlandet sitt, men disse finner vi ikke i Norge. Jeg vet ikke en gang hvilket merke det er. Jeg trenger derfor hjelp til å finne en type som ligner mest mulig. Kanskje noen der ute bruker noe lignende? Jeg legger derfor ved noen bilder av vår smokk, som snart er utslitt...

Målene på smokken er følgende:
- Lengde på sugedel: 28 mm
- Bredde på den bredeste siden av sugedel:15 mm mot det blå, 13 mm før den avrundes på toppen
- Bredde på den smale siden av sugedel: 7 mm innerst mot det blå
- Bredde og høyde på den blå delen utenfor munnen: 44 x 31 mm

Håper noen kjenner til en type som ligner, gjerne med link til en nettside som selger smokkene. Han liker å ha hele sugedelen, pluss den runde delen av det blå inne i munnen, så det er en fordel om alt er relativt likt både i form og størrelse :-)
IMG_6712.JPG IMG_6715.JPG IMG_6721.JPG
Vi har prøvd en stund å venne han til noen "norske" smokker, men det er overhodet ikke aktuelt å ha noe sånt i munnen! De spyttes ut umiddelbart. Utvalget her vi bor er ikke stort, og dessverre er bildene på nett stort sett bilder av baksiden, men det er sugedelen som skiller seg mest fra de vi har funnet og testet.

Mvh
Rune
- snart tom for gode smokker...

Flytter denne til generelt, er det noen som kan hjelpe Rune?

Tror også du må kikke på ebay eller andre utelanske nettsider. Finnes ikke noen slike smokker i norge. Jeg har vel vært gjennom de fleste smokkene siden mini ikke ville ta smokk:p

Hvor er barnet adoptert fra? Ville søkt på smokker fra det landet så kanskje du finner noen som sender til norge:)

Av de smokkene vi har er den mest lik noen av Avent sine :) men de har dere sikkert prøvd.. Er mye på amazon også, en del innpå der viser bilde av hele smokken :)

Her ville jenta mi også bare ha sånne smokker. bestilte fra fisher price, de er slik som på bildet, bare andre farger :)

Takk for mange gode forslag. Det var flere Aventsmokker enn jeg var klar over, så nå har jeg bestilt to som lignet ganske mye. Krysser fingrene for at de blir godtatt :-)

Jeg prøvde også å finne Fisher-Pricesmokker, men ingen av de så ut til å ligne, dessverre.

Takk for mange gode forslag. Det var flere Aventsmokker enn jeg var klar over, så nå har jeg bestilt to som lignet ganske mye. Krysser fingrene for at de blir godtatt :-)

Jeg prøvde også å finne Fisher-Pricesmokker, men ingen av de så ut til å ligne, dessverre.
Krysser fingrene for at avent smokkene faller i smak!:)

Opp

Nuk-tror jeg noe heter, synes jeg har sett at de har store smokker, som ligner ?

Vettu den ligner på den eneste tutten som Ludvig tar oxo!!! Den heter babynova og det eneste stedet jeg får tak i navnesmokken.no

Back
Topp