Hjelp! Jeg spiste et muggent polarbrød

Det er ikke bare bare Bernt

Gift med forumet
Septembergull'17
og jeg ammer! Jeg tørr ikke amme før jeg vet om dette er ufarlig for lille? Hun er 5 uker. Har allerede en masse problemer med magen og luft, og vil overhode ikke gjøre noe som kan forårsake enda dårligere mage hos henne:( Ringte giftsentralen, men de visste lite om dette og amming. Jeg prøvde kaste opp det jeg hadde fått i meg, men fikk nok ikke opp alt.

Noen med erfaringer eller informasjon?

Jeg har aldri hørt at det skal være farlig. Ville det ikke vært informasjon lett tilgjengelig om det var farlig?

Jeg tror neppe at det er farlig, må innrømme at jeg bekymrer meg mer over at du ser ut til å tvinge deg selv til å kaste opp som en løsning på en helt teoretisk bekymring over at potensielle muggsporer kan gå over i morsmelken og eventuelt forårsake sykdom hos babyen.
Livet med barn er fullt av slike hypotetiske bekymringer nærmest daglig, men man blir nødt til å jobbe med hvordan man håndterer det ellers ender det med angst og kronisk bekymring.
Fra en bekymret mamma til en annen, i beste mening <3

Hvis du for eksempel blir matforgiftet, så går dette kun utover deg. Så det er ingen fare :)

og jeg ammer! Jeg tørr ikke amme før jeg vet om dette er ufarlig for lille? Hun er 5 uker. Har allerede en masse problemer med magen og luft, og vil overhode ikke gjøre noe som kan forårsake enda dårligere mage hos henne:( Ringte giftsentralen, men de visste lite om dette og amming. Jeg prøvde kaste opp det jeg hadde fått i meg, men fikk nok ikke opp alt.

Noen med erfaringer eller informasjon?

Hva med å høre med Jordmor Katrine?
Så vet du om det til en annen gang :)

Går nok helt fint! Å spise litt mugg er ikke farlig, men ikke gi det til mini liksom (ikke at jeg tror du ville gitt polarbrød til en 5 uker gammel mini altså), amm i vei, og slutt å prøve å kaste opp! Det siste er verre for deg og melka. Senk skuldrene og sjekk polarbrødet ordentlig neste gang (har brent meg på det utallige ganger selv, selv om jeg ammer) :) Dette går så fint atte :D

For å si det sånn vil morsmelka til de som røyker fortsatt være bedre enn morsmelkerstatning, så litt mugg i din mage påvirker nok ikke melka overhodet :)

Skal ikke være farlig. Du kan spise veldig mye rart uten at det skal påvirke melka.

Du må amme og ikke kast opp frøken:( heller pump deg og vent på neste ladning) ( viss du har no liggende fryst du kan gi den lille ;)

Men tenkt deg at muggsporene er for store til å trenge igjennom til blodet dit da også til melka.

Det som går i blodet går også til melka :)

Back
Topp