Hjelp jeg skal...

Hysj...

Glad i forumet
Ta teori prøven snart.
Har dere tips og råd å komme med ?
Hva bør jeg huske på? hvordan lære bremselengder ? Hvordan bestå ?

Har dysleksi så gruer meg veldig, alt jeg leser går like fort ut som inn. Sliter med og konsentrere meg og huske alt.

Jeg kan kjøre bil, og kan trafikkregler, men det er ikke det samme som å lese på teori.
Har hadd kun teori å oppkjøring igjen i mange år, å er avhengig av andre for å komme meg rundt. Nå vil jeg klare meg selv.

Jeg ønsker deg lykke til. Kjørelæreren din kan kanskje vise deg kitt oraktisk tenkning oå bremselengde utregning, slik at det blir enklere å forstå??? Tvi tvi, dette fikser du!!!!

Masse lykke til..Tror du har krav på ekstra tid så lenge du har dysleksi :)

lykke til!

Det er ikke så lenge siden jeg tok teoriprøven.
Jeg meldte meg inn på teoritentamen.no, tok prøven om og om igjen til jeg bestod hver gang.
Da gikk jeg over til prove.no og gjorde det samme der. Og så hoppet jeg litt frem og tilbake mellom prøvene.

Jeg kunne ikke noe om bremselengde. Selv om utallige mennesker prøvde å forklare meg så skjønte jeg det bare ikke. Så kjørelæreren min skrev ned fart og bremselengder og fart og stopplengder for meg som jeg bare pugget, rett og slett. :) Bremse og stopplengder i 30, 50, 60, 80 og 90 km/t.

Du kan hoppe frem og tilbake mellom spørsmålene. Jeg svare først på de spørsmålene jeg var sikker på, så gikk jeg tilbake til de spørsmålene jeg trengte mer tid på etterpå. Du har 90 minutter på 45 spørmål.

Det overrasket meg at det var så få illustrasjoner, for det var det jo masse av på prøvene på nettet.

Du tar bildet til førerkortet før du tar teoritentamen, så greit å ha stelt seg litt ;)

Masse lykke til dette klarer du! Mitt mantra før teori og oppkjøring: Jeg VIL, jeg KAN, jeg KLARER :D

Det er ikke så lenge siden jeg tok teoriprøven.
Jeg meldte meg inn på teoritentamen.no, tok prøven om og om igjen til jeg bestod hver gang.
Da gikk jeg over til prove.no og gjorde det samme der. Og så hoppet jeg litt frem og tilbake mellom prøvene.

Jeg kunne ikke noe om bremselengde. Selv om utallige mennesker prøvde å forklare meg så skjønte jeg det bare ikke. Så kjørelæreren min skrev ned fart og bremselengder og fart og stopplengder for meg som jeg bare pugget, rett og slett. :) Bremse og stopplengder i 30, 50, 60, 80 og 90 km/t.

Du kan hoppe frem og tilbake mellom spørsmålene. Jeg svare først på de spørsmålene jeg var sikker på, så gikk jeg tilbake til de spørsmålene jeg trengte mer tid på etterpå. Du har 90 minutter på 45 spørmål.

Det overrasket meg at det var så få illustrasjoner, for det var det jo masse av på prøvene på nettet.

Du tar bildet til førerkortet før du tar teoritentamen, så greit å ha stelt seg litt ;)

Masse lykke til dette klarer du! Mitt mantra før teori og oppkjøring: Jeg VIL, jeg KAN, jeg KLARER :D

Tar man bildet ved teoriprøven nå???
Jeg tok rett før oppkjøring, halv 8 på morran 7dager etter jeg fødte tredjemann.. Følte meg fresh da kan man si...:eek:

Lykke til:-)
Skulle du slite med teoriprøva skriftlig så skal du få muligheten til å ta den muntlig eller få veiledning:-)

Jeg tok rett før oppkjøring, halv 8 på morran 7dager etter jeg fødte tredjemann.. Følte meg fresh da kan man si...:eek:

Lykke til:-)
Skulle du slite med teoriprøva skriftlig så skal du få muligheten til å ta den muntlig eller få veiledning:-)
Jeg måtte ta bilde før teorien, men så fikk jeg dem til å ta nytt bilde vis jeg greide oppkjøringen da det første bilde var jævlig. ;)

Lykke til:)
Skulle du slite med teoriprøva skriftlig så skal du få muligheten til å ta den muntlig eller få veiledning:)

Jepp, det gjør de ;) Hadde heldigvis ei venninne som hadde tatt prøven en mnds tid før så hun passet på at jeg møtte opp velstelt og fresh :P Hun i skranken spurte meg om det var dette bildet jeg ville bruke og mamma har ledd av bildet senere. Kanskje je burde ha tatt et nytt, hoho :D

Lykke til. :thumleft Jeg har også dyseleksi, og teori prøva mi gikk helt fint. Ikke heng deg opp i det teoretiske , tenk hvordan du ville gjort det i praksis og hva det betyr for deg når du sitter bak rattet. Mitt beste råd. =)

Har ikke noen gode råd da det er ufattelig lenge siden jeg var gjennom dette selv, men vil bare si lykke til! Så flott at du ønsker å få det til og bli selvstendig. Dette fikser du! Lykke til! :)

masse lykke til:) et lite råd på veien : de fleste spm må du rett og slett bare tenke logisk... tenk på hva du har lært ute i det praktiske :)

Bare ta mange prøver på teoritentamen.no og øv deg helt til du består de ;-) bruk god tid på selve prøva, og les godt. Det kan komme lurespørsmål ;)

Back
Topp