Hjelp! Jeg skal visst flytte

Sukkertopp

Forumet er livet
VIP
Hjelp! Nå har jeg litt panikk her. Vi skal flytte, og selv om jeg egentlig er strålende glad for det, så kjenner jeg panikken tar meg. Plutselig må vi ordne og selge huset, kjøpe noe nytt som vi knapt har mulighet for å gå på visning for, og pakke alt rotet med to nyskjerrige bleiebarn som gjerne vil "hjelpe til" med alt vi gjør rundt dem. Noen som har erfaring med å flytte langt, som har noen tips?

Og så tenker jeg egentlig at jeg har lyst til å bygge hus denne gangen, siden vi sannsynligvis skal bli boende der for alltid. Noen som har bestemt seg for det samtidig som de flyttet? Bør vi leie noe i mellomtiden? Eller tar det såpass med tid at vi like gjerne kan kjøpe en billig leilighet å bo i mens vi tar oss god tid med byggingen? 

(Det kommer sikkert flere spørsmål her senere, når jeg kommer på flere teite ting å bekymre meg for.)

Spennende!!

Vi solgte før vi kjøpte sist, og måtte leie. Og jeg HATET det. Så tror faktisk jeg hadde kjøpt. På den andre siden, er det jo dyrt å kjøpe og koster jo endel å selge igjen og sånn.

Men i ettertid angrer jeg litt på at vi ikke fant oss et midlertidig sted jeg kunne være litt lenger og trives, sånn at vi kunne finne drømmehuset. Istedet leide vi en altfor liten leilighet, med altfor mye møbler og esker overalt, mugg i veggene, og så kaldt og rått at det rant av vinduer og vegger... og dermed kjøpte vi første og beste huset... som så klart ikke er drømmehuset... Så nå ser jeg etter hus igjen :)

Hvor skal dere flytte??

.

He he, to nysgjerrige bleiebarn som vil hjelpe til med alt, ja.. kjenner meg igjen... selvom Luna ikke er helt der enda at hun kan gjøre så mye:)

Høres spennende ut, og så bra at du er glad for det, har du fått ny jobb eller noe sånt? Eller har mannen fått? 
Når det gjelder hus osv., så vet jeg virkelig ikke hva som er lurest, men det Carine beskriver høres slitsomt ut, og kjedelig å måtte flytte to ganger. Så jeg ville nok sett om det var mulig at det fantes et drømmehus for salg, men det er kanskje lite sannsynlig?

Lykke til i alle fall! Når må dere flytte? 

Så spennende.  Moro med huskjøp osv. Og nervepriende å selge hus. Jeg ville nok ha leid i mellomtiden. Dyrt å selge bolig om du ikke gjør det selv da.

Masse lykke til.

Prinsemamma skrev:
Spennende!!

Vi solgte før vi kjøpte sist, og måtte leie. Og jeg HATET det. Så tror faktisk jeg hadde kjøpt. På den andre siden, er det jo dyrt å kjøpe og koster jo endel å selge igjen og sånn.

Men i ettertid angrer jeg litt på at vi ikke fant oss et midlertidig sted jeg kunne være litt lenger og trives, sånn at vi kunne finne drømmehuset. Istedet leide vi en altfor liten leilighet, med altfor mye møbler og esker overalt, mugg i veggene, og så kaldt og rått at det rant av vinduer og vegger... og dermed kjøpte vi første og beste huset... som så klart ikke er drømmehuset... Så nå ser jeg etter hus igjen :)

Hvor skal dere flytte??

Vi skal flytte til Kristiansund. :) Vi har all slekten vår der, så jeg tror det blir hyggelig for barna.

Uff, det er akkurat det der jeg er redd for også. Jeg har flyttet alt for mye, og synes det er slitsomt. Nå vil jeg ha et perfekt hus som jeg kan bo i for bestandig, og er redd for at jeg skal ta for raske avgjørelser dersom jeg ikke har en ok plass å bo midlertidig. I tillegg er jeg redd for at det kan bli litt merker i gulv og vegger med to små ojojer, så jeg slapper nok litt bedre av når det er jeg som eier gulvet og veggene.

Lykke til med husjakten du også! :)

Sukkertopp skrev:

Prinsemamma skrev:
Spennende!!

Hvor skal dere flytte??

Vi skal flytte til Kristiansund. :) Vi har all slekten vår der, så jeg tror det blir hyggelig for barna.

Uff, det er akkurat det der jeg er redd for også. Jeg har flyttet alt for mye, og synes det er slitsomt. Nå vil jeg ha et perfekt hus som jeg kan bo i for bestandig, og er redd for at jeg skal ta for raske avgjørelser dersom jeg ikke har en ok plass å bo midlertidig. I tillegg er jeg redd for at det kan bli litt merker i gulv og vegger med to små ojojer, så jeg slapper nok litt bedre av når det er jeg som eier gulvet og veggene.

Lykke til med husjakten du også! :)

Flytter nærme meg du da :) Hvis du vet du skal bygge, så hadde nok jeg leid (hvis jeg skulle bygget)... Da vet du hva du har av penger også... Tror nok ikke to barn greier å ødelegge noe eller ripe opp gulver og vegger så voldsomt mye... For de som er utleier må jo regne med litt slitasje og merker :) Lykke til :)

almara skrev:
He he, to nysgjerrige bleiebarn som vil hjelpe til med alt, ja.. kjenner meg igjen... selvom Luna ikke er helt der enda at hun kan gjøre så mye:)

Høres spennende ut, og så bra at du er glad for det, har du fått ny jobb eller noe sånt? Eller har mannen fått? 
Når det gjelder hus osv., så vet jeg virkelig ikke hva som er lurest, men det Carine beskriver høres slitsomt ut, og kjedelig å måtte flytte to ganger. Så jeg ville nok sett om det var mulig at det fantes et drømmehus for salg, men det er kanskje lite sannsynlig?

Lykke til i alle fall! Når må dere flytte? 

Hehe, Luna er jo et par måneder yngre enn Anna, men det er nok ikke lenge igjen før du har henne overalt også. Anna var en rolig, nesten passiv, liten observatør, helt til den dagen hun fylte 6 mnd. Plutselig var hun det mest klåfingrede vesenet jeg noen gang har møtt, og lærte seg raskt å åle rundt etter alt hun ville ha. Kofferter, esker og baljer er selvfølgelig det som er aller mest spennende, og det er helt utrolig hvordan hun kommer seg oppi alt. Klarer hun det ikker, så har hun alltids storebror til å hjelpe seg. Det nytter ingenting om jeg prøver å forklare at jeg legger en ting høyt for at Anna ikke skal ta den. Da kikker han bare dumt på meg, og forklarer at "Anna ville ha den likevel hun", så da måtte han selvsagt klatre opp for å hente den til henne.

Mannen min har fått ny jobb. :) Jeg har uansett permisjon en stund til, og så bare satser jeg på litt helg- og kveldsvakter etterhvert. Jeg er har så sykt vanskelige krav til drømmehuset, så det viser seg å være veldig vanskelig å finne noe til salgs. Det er nok temmelig umoderne med så mange barn og soverom som jeg har lyst på, og når jeg i tillegg vil ha soverommene på bakkeplan så er det visst bare å glemme det. Nå vil jeg bygge noe praktisk. :)

caroaj skrev:
Så spennende.  Moro med huskjøp osv. Og nervepriende å selge hus. Jeg ville nok ha leid i mellomtiden. Dyrt å selge bolig om du ikke gjør det selv da.

Masse lykke til.

Takk! :) Det er alt for nervepirrende å selge. Denne gangen tror jeg vi har brukt mer enn vi får igjen for huset også, så nå er jeg veldig spent.

Jeg prøver å regne litt på det, og hvis vi finner en billig leilighet, så tror jeg kanskje det lønner seg å kjøpe hvis vi skal bo der noe særlig mer enn 1 år. Hvis vi bygger så tar det vel kanskje flere år? Det er heldigvis lave huspriser her, så det blir ikke så ille som mange andre steder.

calo skrev:

Flytter nærme meg du da :) Hvis du vet du skal bygge, så hadde nok jeg leid (hvis jeg skulle bygget)... Da vet du hva du har av penger også... Tror nok ikke to barn greier å ødelegge noe eller ripe opp gulver og vegger så voldsomt mye... For de som er utleier må jo regne med litt slitasje og merker :) Lykke til :)

Så morsomt. :) Hvor bor du da?

Back
Topp