Hjelp jeg skal på jobbintervju?

KnøttetoglilleX

Flørter med forumet
Hva svarer dere på dette spørsmålet: "hva er dine positive og negative sider"

Syns det er så vanskelig å si negative sider uten å virke helt teit. Vanskelig å få vinklet disse negative sidene til noe som egnetlig kan være litt positivt også. Det spørsmålet blir jeg alltid veldig usikker på.

Andre tips?

Intervjuet er i morgen og det er min ultimatedrømmestilling. Blir helt gal i hodet av å tenke på at jeg nå etter snart 4 år i en jobb jeg er alt for overkvalifisert til, og en 4 årig utdannelse så kan jeg kanskje få en stilling jeg faktisk er egnet til og vil ha. Hvor jeg tjener noe som faktisk er noe å snakke om. Wish me luck. :-)

lykke til [:)]
jeg svarer som regel bare helt ærlig på slike spm.. men så støtter jeg opp med litt tanker om hvordan jeg løser det. feks om jeg sier min dårlige side er at jeg ikke liker konfrontasjoner. så sier jeg at jeg er klar over dette og jobber med saken. at jeg feks øver meg litt med å si i fra så jeg blir flinkere.. litt kronglete svart kanskje

Det beste er nok å være ærlig.
Hvis du innrømmer dine "feil", er du klar over dem og kan jobbe med dem, det er positivt!

Viktig å tenk over dine negative sider i forveien hvertfaill.. e dumt å si det første og værste man kjæm på[8D]
Viktig å vælg ting som du kainn vinkle te det positive også...

en av mine negative sida e f.eks. at æ snakke ekstremt my.. kjeft'n går som regel i ett... MEN i dæm jobban æ har hatt så har d bare virka te d positive fordi æ lættar får kontakt me nye folk og oppleves som en utadvent og positiv person[;)] Æ sjer også når andre folk bli distrahert av snakkinga mi og trekke mæ da tebake[;)]

Det va ett tips æ fekk fra ein som jobbe me jobbintervju stort sett heile tida!

ORIGINAL: tuppa86

Viktig å tenk over dine negative sider i forveien hvertfaill.. e dumt å si det første og værste man kjæm på[8D]
Viktig å vælg ting som du kainn vinkle te det positive også...

en av mine negative sida e f.eks. at æ snakke ekstremt my.. kjeft'n går som regel i ett... MEN i dæm jobban æ har hatt så har d bare virka te d positive fordi æ lættar får kontakt me nye folk og oppleves som en utadvent og positiv person[;)] Æ sjer også når andre folk bli distrahert av snakkinga mi og trekke mæ da tebake[;)]

Det va ett tips æ fekk fra ein som jobbe me jobbintervju stort sett heile tida!

Det er det jeg prøver. Er redd for at hvis jeg ikke forbereder meg så finner jeg bare de virkelige negative tingene som en ikke vil si på et jobb intervju. Jeg er også utrolig skravlete, men har også fått dette til å virke positivt i tidligere jobber, men er litt usikker på hvor positivt det er som revisor?? hva tror dere?

Eller så har jeg på lista:
Krever og forventer mye av andre (og meg selv). (håper de da ser at jeg jobber hardt selv og forventer det samme fra andre)
At jeg er sparsommelig,og kan kanskje virke gjerrig på andre, men jeg liker rett og slett ikke sløsing. (hpoer de ser det som positivt for dem, for det er det jo).
Hender jeg gaper over for mye men klarer som regel å hente meg inn igjen. Tror det har med personlighet. Jeg snakker mye og fort fordi jeg tenker mye og fort. Er igrunn rimelig grunn på å multitaske.

Back
Topp