Hjelp! Jeg skal arrangere firmafest!

Suppegjøken

Forelsket i forumet
Julibarna 2019
Jeg trenger litt ideer til artige ting vi kan finne på på en firmafest. Vi har lurt på å leie inn en en komiker eller noe lignende. Er det noen som har vært på noe lignende der det har blitt leid inn underholdning?

Eventuelt noen leker eller aktiviteter som kan stimulere til litt teambuilding?

Dette er en gjeng med stort sett godt voksne mennesker. Jeg og to til er vel de eneste i 30-årene.

Hva med aktiviteter før maten? Masse dere kan gjøre, alt fra felles matlaging med profesjonelle til skattejakt gjennom byen eller escape room. Gir mye å snakke om under maten :) En runde med quiz er et rimeligere alternativ.

Kommer helt an på budsjett, hvordan arrangementet skal gjennomføres osv? Skal dere fikse alt selv? Hvor mange er dere? Hotell eller lignende? Via jobb har jeg vært med på en del, de som leier inn underholdning er gjerne grupper fra 150pers og oppover. Jeg sitter ikke med alle priser på alt, men om dere må leie inn teknisk utstyr er det gjerne dyrt.

Eventbyråer tar seg godt betalt, og om dere ikke skal ha mye opplegg er det unødvendig å blande inn.

Kommer helt an på budsjett, hvordan arrangementet skal gjennomføres osv? Skal dere fikse alt selv? Hvor mange er dere? Hotell eller lignende? Via jobb har jeg vært med på en del, de som leier inn underholdning er gjerne grupper fra 150pers og oppover. Jeg sitter ikke med alle priser på alt, men om dere må leie inn teknisk utstyr er det gjerne dyrt.

Eventbyråer tar seg godt betalt, og om dere ikke skal ha mye opplegg er det unødvendig å blande inn.

Budsjettet er litt åpent. Vi skal ta det en ettermiddag midt i uken, så det blir ikke hæla i taket og full sjohei. Regner med vi blir ca 20-25 stk. Bor på bygden, så tenkte å holde oss lokalt. Har et hotell her vi kan være på, evt et lokale på landhandelen.

Jeg var i helga i bursdag. Der fikk alle et lodd.
De første fem loddene som ble trukket ble lagledere. Så skulle hver ta et hvis antall lapper og det ble lagene. Runde 1
Vi fikk 15 spørsmål på rad opplest som vi skulle svare på.
Runde 2: en person som skulle prate og to hjelpere skulle opp på scenen. En person fikk sånn plastdings i munnen som gjorde det vanskelig å prate, med tilhørende kort som skulle leses. Det var om å få flest kort. Hvert lag gjorde dette.
Runde 3
Internettspill.kahoot
Hvert lag trengte en mobil med app. Det var ne quiz. Det gikk ut på å svare raskest og rett!
Tilslutt med poeng slått sammen og vinneren kåret. Var veldig artig.

Back
Topp