hjelp jeg mister

Lis4Marie

Betatt av forumet
melka mi[:(] vet ikke lenger hva jeg skal jøre..vil ikke slutte å amme,VIL amme,men nå er det så lite melk at jeg er tvungen til å gi tillegg etter hvert puppemåltid..har pumpa meg ivrig i dag å får bare ut ca 40 ml tilsammen på begge puppene..har ikke melkespreng i d hele tatt heller lengre[:(] har vært inne på ammehjelpen å sedd etter råd å tips for å øke produksjonen,men har dere noen tips/erfariger å komme me? hjelper det f.eks å drikke ammete å havresuppe,å har hørt at det går ant å bruke en nesespray for å få opp produsjonen?! blir veldig veldig gla om dere hjelper meg jenter..

Jeg har fått enda mer melk i det siste fordi lillegutten vil ha mat annenhver time når han er våken. (også om natten desverre[&:])

Kan bare gi deg det rådet som alle sier. Amm annenhver time både dag og natt i et par dager. da blir det akkurat som et økedøgn, og prøv å la barnet suge på hvert bryst så lenge som mulig. Merker i hvertfall her at det øker når jeg ammer oftere!!

Lykke til!! Håper det ordner seg for deg, for det er bare så kos å amme og så utrolig praktisk å alltid ha maten med seg[;)]

Tips jeg har hørt er at man må pumpe, pumpe, pumpe... Også er det viktig at du drikker mye og ikke er sliten eller stressa.
Nesesprayen du tenker på er kun for å sette i gang utdrivings refleksen, men den er kjekk å ha når man skal pumpe for da går det lettere.

takk for mange gode råd[:D][:D]
jeg prøver jo å la han sutte på "tomt" bryst en stund etter,mn da slipper han bare brystet,å vrir seg å gråter av sult fordi det ikke kommer noenting ut stakkar[:(] så i dag har jag selv måtte pumpe meg for hver gang han har fått pupp fordi han ikke tømmer skikkelig selv. ammer masse på natta å..opptil 7-8 gang pr natt. blir så oppgitt. er så slitsomt å alltid måtte gi tillegg i tillegg til at han først får pupp fra begge sider.

Regel nr.1: IKKE STRESS!!!! Amm hver andre time, for så å pumpe deg rett etterpå om du får det til.. Pump i 10min. på hvert bryst.. Prøv i et par dager å se for deg melken strømme når du pumper.. (For eks. å se for deg at det kommer like mye melk som det gjorde tidligere) Jeg hadde så og si null utdrivning, men det hjalp på å se det for seg pluss å pumpe annenhver time.. Plutselig kom melka! Ikke se på klokka, men la heller ev. en alarm gjøre jobben for deg. Jeg slappet mere av da. Drikk amme te..
Har en liten en her som fortsatt nekter å ta puppen. Nå har jeg mista melk igjen, så er påbegynt økinga nok en gang [:'(] Det er et helv..., men er nok verdt det.. Håper jeg har funnet kuren nå slik at jeg kan legge han til når jeg får nok melk igjen. Han nekter også når det kommer lite..

ORIGINAL: Nåssåbjønn

Slappe masse av
Amme veldig ofte
drikk biola ( da fikk jeg skikkelig spreng!)
Drikk masse masse vann
drikke ammete

Nesesprayen er nok bare for utdrivingen ja, men som McBaby er den jo fin iforhold til pumpingen. Husk å ikke bli stressa over at du ikke får pumpet ut så mye, babyen suger mye mer effektivt enn pumpa gjør, dessuten vil melka stoppe å komme når du sitter å stresser å ser hvor lite som kjem[;)] Melkesprengen avtar også etterhvert når melka har stabilisert seg[:)]

Dette støtter jeg ja...
(alle punktene altså, men ville bare fremheve Biola'en.)
Jeg trodde ikkeno på det - haha easy fix det liksom - men det funka godt for meg. og nå har jeg faktisk gitt rådet videre til 3 stk - og det har funka for ALLE 3!!! Utrolig... Biola, liksom.
Og den med aprikos er jo faktisk GOD. [:)]

Masse lykke til...

takk takk tuuuuuuuusen takk jenter[:D][:D][:D][:D] biola skal kjøpes inn så snart butikkene åpner igjen!!! å skal amme hvær 2 time,pluss pumpe.. skal prøve å la vær å stresse,tror nokk det kan være årsaken til at jeg plutselig har fått så lite melk[&:]
men uansett,,tuusen takk

Back
Topp