Hjelp, jeg klør meg til blods! Erfaringer?

Oh Dear

Forumet er livet
VIP
Januar 2017
Hm, dataen min var litt for rask så fikk innlegget publisert med kun overskrift.

I alle fall: Jeg har de siste ukene blitt mer og mer klaget med kløe på leggene og føttene. Jeg har små stikk, jeg antok bare at det var mygg. Nå de siste dagene har det blitt mer og mer, i enorme mengder, små stikk-lignende greier som hovner opp når jeg klør, og det klør helt sinnsykt når det setter i gang. Det ser liksom hakket for smått ut til å være mykk, og jeg har ingenting på resten av kroppen, det er kun leggene. Så jeg begynte å tenke nå at det kanskje var noe, f.eks. i senga, så jeg måtte søke litt, og endte opp med lopper.
Det passer kanskje ikke helt når man hører hvor de kommer fra, for vi har kun sovet hjemme i vår egen seng. Vi har desverre ikke skiftet på senga på lenge da, jeg gjorde det i går, og nå er det kanskje et par mnd siden sist. Jeg vet, ekkelt.Men jeg har måtte prioritere å vaske andre ting og ha sengetøy til overnattingsgjester osv, og ellers har det blitt avglemt eller jeg har ikke orket.

Noen som syns dette høres ut som fuglelopper/evt. andre lopper(?), eller kjenner igjen beskrivelsen som noe annet?
Jeg tenker jeg ringer legen i morgen uansett, bare for å høre om jeg kan få en sjekk, men ryktene sier at det er sykt vanskelig å få seg time nå for tiden. Klør meg jo til blods, så det må gjøres noe. :S

Kan jo føye til at dette kun gjelder meg, og ikke sambo, selv om vi sover i samme seng.

eurax fåes på apoteket - reseptfritt... fungerer fint mot kløe, men skal ikke brukes utover 7 dager.. da skal du kontakte lege hvis det ikke har gitt seg...

Allergi tror jeg ikke, siden det minner om stikk og oppfører seg veldig sånn, altså at det begynner å klø fordi det blir irritert. klødde ikke da jeg var på jobb hele dagen, eller på natta når jeg sover, men på sofaen når jeg har beina mot armlenet, og så når jeg klør hovner "stikkene" opp og det blir værre og værre, kun viljestyrke som gjør at jeg klarer å stoppe, og da går hevelsene ned igjen etterhvert og det slutter å klø, etter en EVIGHET.

Får spørre på apoteket ja, men har ikke en krone før tidligst fredag, så får bare ringe legen og være sterk i viljen.

Ta noen allergimedisiner, zyrtec eller no, det lindrer på smertene.
Kan være du reagerer på dette så da kjenner du raskt at kløen blir mindre.

Har dere husdyr?

Vi har katter som av og til drar med seg fuglelopper inn. Da begynner det å klø når man er på samme sted hver gang. Høres ut for meg som om det kan være noe sånt i sofaen din, der du har føttene. Spesielt om samboeren din, som ikke klør, ikke pleier å sitte der!

Har dere husdyr?

Vi har katter som av og til drar med seg fuglelopper inn. Da begynner det å klø når man er på samme sted hver gang. Høres ut for meg som om det kan være noe sånt i sofaen din, der du har føttene. Spesielt om samboeren din, som ikke klør, ikke pleier å sitte der!

Kabeljau skrev:
Har dere husdyr?

Godt forslag, men nei. Ingen husdyr her. Svigerbror har med hunden av og til, men han er aldri i sofaen (kun besøk som varer et par timer liksom), og det er kjempelenge siden hunden har vært her nå. Kanskje du er inne på noe da, for denne sofaen er liksom min plass. Sambo pleier å stjele teppet som er "mitt" når han sover middagshvil da.

Jeg tror ikke det er fuglelopper. Har katt som pleier å ha med seg noen slike snikpassagerer innimellom ;-)
Slike lopper overlever ikke lenge i sengetøy, og man får som regel bare noen få stikk (og gjerne tett inntil) hver gang, og de er ganske store og rosa (litt som myggstikk). De klør og vesker litt, og klør veldig.
Lopper er lettest å få som gjest på våren også, selv om det også skjer ellers, og man regner med at i gjennomsnitt alle blir bitt hvert år.

Men det kan jo være sandlopper? Jeg har blitt plaget av det noen ganger.. faktisk fått intens kløe av å være barbeint i sandkasse på lekeplass.

Håper du får sove uten kløe i natt da :o)

Jeg har også begynt å klø noe vanvittig på leggene.. Har gjort det ett par måneder nå. Men jeg tror at jeg reagerer på barberskummet jeg bruker. Får akkurat som små nupper i huden... Jeg klør meg sjelden på dagen, men kan våkne opp til oppskrapte legger... emoticon Veldig kjipt.. 
Ta deg en tur til legen å få sjekkt det opp :)  

Natta har vært helt fin ja, som sagt så klør det ikke når jeg ikke irriterer "stikkene", så jeg jobber hardt for å ikke sette i gang et kløetokt.
Sandlopper høres også litt rart ut for meg, jeg har ikke gått barbeint utenom innendørs hjemme. Men jeg ringer legekontoret når de åpner.

kan være kingelhår (litten ederkopp)som gjør det
her så har jeg blitt bitt av det til tider og når jeg da klør på det så blir det som små røde flekker med litt væskehul på det
det du da kan gjøre er å vaske sengetøye og støvsuge madrassene i senga og dra det unna vegen å støvsuge der også, er ikke sikkert du blir kvitt det siden de gjemmer seg i krikke rog krokker

Back
Topp