Hjelp jeg hovner opp

Love4two

Forumet er livet
I dag har jeg merket for aller første gang at først fingrene så nå bena hovner opp. Hva skjer? Er det vann? Hvorfor kommer det nå? Hva kan jeg gjøre for å redusere dette? Drikker jeg for lite? Er det for varmt ute? Hjlep.... [:o]

...det er vann i kroppen ja. Helt vanlig det og det øker gjerne siste ukene iløpet av svangerskapet. Har endel vann i kroppen selv nå. Har lagt på meg 5 kg siste 3 ukene og jordmor sier det er mye vann.. ikke noe man vel kan gjøre for å unngå vannsamlinger i kroppen nå annet enn unngå salt mat da salt binder vann. Å drikke masse vann skal og være bra...[;)]

Huff.... 3 uker igjen jeg nå så det kan bli opp flere kiloer dette forstår jeg... [&:] Vet at denne uka har vært lang og tung for kroppen så kanskje ikke så rart at den kom nå heller [8|] Har lagt meg med bena høyt nå, og lest at støttastrømper går ann å bruke. Kjøpes de på apoteket? Hjelper de noe? Mye vann er og til hjelp, huff og jeg som ikke er så flink til å drikke. Jaja dette er vel bare å takle, og så går det vel over etter fødselen håper jeg?

Det dunker i fingrene mine.... [&:][8|] Vil ikke dette jeg.... Tærne føles som tykke pølser, og det gjør fingrene også.... Dumme vann, vekk sier jeg, vekk.... [:'(] Nei hjalp ikek det heller [&o][:(] Får vel gå og sove. Har vært en laaaang dag. Trenger masse hvile i helgen, kanksje det vil hjelpe.... [8|]

...ja du får ligge med beina høyt litt...og støttestrømper er bra. Har det jeg og...har bare ikke vært flink å bruke de. Får kjøpt de på apoteket. [;)]

..vannet skal forsvinne etter fødselen. Har hørt at det skal være lurt å kle seg i stramme klær med en gang etter fødselen allerede på sykehuset...skal visst bli kvitt vannet fortere da..skader ikke å prøve?

Hei du! Pass på ikke spise mye salt (binder vann) og drikk mye vann. Ligg med bena høyt så ofte du kan. Er nok varmen som fikk deg til hovne.Blir du veeeeeldig hoven, i fjeset og overalt bør du kanskje kontakte jordmor el lege mandag. Har ifallfall jeg fått beskjed om. jeg er veldig hoven nå men ikke i ansiktet og så ille att jeg ikke fungerer men sprenger og dunker litt ja. Jeg kan ikke sitte i sola for lenge, da eser jeg. veldig godt ha beina i litt kaldt vann og :)

Vanntesten: Der du ser du er hoven...stikk fingern hardt ned i huden i ti sekunder..blir det ett søkk etterpå har du vann ..

Lykke til! Dette går gra!

Me toooo...

Klem brygga.

Velkommen til gjengen jah[:)]
Det går fort over etter fødselen har eg hørt.....

lottelura: Det eneste er vel at støttestrømper kanskje ikke er det kuleste ågåmed på sommeren... [8D][&o] Jaja får se... men å lige med bena høyt det skal jeg i alla flall bli flinkere til, love det [:)]

FirstTima: Er det noen matvarer som spesielt inneholdermye salt? Tenkte bare på det nå som jeg sitter og spiser Danskepølse. Skal sjekke ansiktet nå og da også. det var jo veldig varm i går da, så det gjorde nok sitt på ben og hender ja. Å ha bena i litt kaldt vann skal jeg virkelig prøve, det hørtes jo kjempe deilig ut når de dunker og brenner [:)]

minnimor: Ja jeg skal jo ikke klage heller da, har det fåreløpig "bare" i føttene/hendene, du har det i hele kroppen. Du skal se det kommer her også, føler det på meg når det først har kommet lilksom. Men det er koselig å være med i klubben for da har vi en felles forståelse. Så nå kan jeg lettere føle med deg [:)]

Monicus: Vi får vel bare holde ut tror jeg... Ikke så godt å gå gravid nå i sommervarmen, men neste år da er det VÅR sommer [:)] Soling, bading, en paraplydrink/halvlitet og en fresh ny bikini [:D]

susidusi: Det er jo likk hyggelig å være medlem i en klubb også da, selv om det kanskje ikke er en klubb i så behagelige omstendigheter [8D] Vi x fingrene på at dette er over samme dag babyen er ute [:)]

Vi får ønske hverandre lykke til og holde oss til mottoet HOLD UT!!! (hva søren annet kan vi gjøre egentlig når jeg tenker meg om [8D])

Jeg har støttestrømper, men bruker dem ikke så ofte. De er fryktelig varme og stress å ta på med stor mage... men de hjelper! Fås kjøpt på apoteket.

ORIGINAL: Hege77

Huff.... 3 uker igjen jeg nå så det kan bli opp flere kiloer dette forstår jeg... [&:] Vet at denne uka har vært lang og tung for kroppen så kanskje ikke så rart at den kom nå heller [8|] Har lagt meg med bena høyt nå, og lest at støttastrømper går ann å bruke. Kjøpes de på apoteket? Hjelper de noe? Mye vann er og til hjelp, huff og jeg som ikke er så flink til å drikke. Jaja dette er vel bare å takle, og så går det vel over etter fødselen håper jeg?

Jeg har også hovnet en del opp, Mest I bena....
Men fikk beskjed om at man må være ekstra oppmerksom dersom man bare plutselig hovner opp, Det KAN være et tegn på Svangerskapsforfiftning...

Vet dere hva? Jeg har ikke hovnet sånn opp i dag [:D] JIIPPIIIIIIII..... jeg har drikket masse vann i dag og selv om jeg har vært på grillbesøk i dag så har jeg tatt det sånn med ro og sittet masse og hvilt meg [:D]

Back
Topp