Hjelp, jeg har spist Rakfisk!!!

Bruker100bhe

Blir kjent med forumet
Jeg spiste Rakfisk i går uten å tenke over det....Bråvåknet i natt av at jeg kom på at dette er noe man IKKE skal spise  når man er gravid....
Spiste veldig lite, og det var oppdrettfisk...Men har fortsatt spist rakfisk....
Snakket med moren min, og hun mente det ikke gjorde noe..."tenk på alle dem som spiste halvråtten hjemmelaget rakfisk før i tiden" Sant nok, men...Burde jeg kontakte legen og sjekke at jeg ikke har fått toksoplasmose, eller hva det heter? Hva gjør jeg da om jeg har fått det?

HJelp!!

Det går nok kjempe bra =) Vis du er veldig beskymret så kan du jo kontakte lege eller jordmor men de vil nok si det samme som meg. Og det står ikke at du absolutt ikke skal spise det. Men anbefaler ikke. Før så fantes ikke denne lista for all mat i det hele tatt. Og det ble jo folk ut av oss også ;)

Så en bitte liten glipp går nok kjempe bra. 

Vent rundt to tre uker, få legen til å ta en toxo test, om du har fått det kan det behandles med antibiotika såvidt jeg har blitt informert om. Så uansett om du får det eller ikke, er det ingenting å bekymre seg for. Har vært bekymret for det samme selv, har to katter og har hatt en Egypt tur dette svangerskapet. Legen tok en test halvannen uke etter vi kom hjem. Så lenge du får behandling for det før det har gått 5 uker er alt ok :)

Back
Topp