HJELP!! Jeg har spist ørret!!!

*Alias*

Forumet er livet
♡Junigull 2016♡
Marsboerne 20 18
Spiste ørretfilet fra frysedisken (husker ikke merke) både onsdag og torsdag.. OG nå leser jeg at man ikke skal spise ferskvannsørret på over 1kg pga tungmetaller..

Jeg har jo ingen anelse på om det var ferskvanns eller saltvanns!! må gå i butikken i morgen å sjekke, men dersom det viser seg at det er ferskvanns, er det noen som vet hvor "stor skade" det kan gjøre??.. Leser jo om at det kan føre til spontanaborter osv.. hjelp, nå har jeg virkelig hetta!! 

Ta det helt med ro! Pust med magen. 1-2 to måltider kan ikke ha tatt skade.
Er du veldig bekymret, så kan du ringe fødeavdelingen eller legevakten, så dem kan roe deg ned.

Tror ikke det har så mye å si med 1-2 måltid.. Jeg tror nok at du har spist ørret fra sjøen.. 
Det er vel mest vanlig i butikken? =) 

Jeg vil tro at ørret fra frysedisken er fra oppdrettsanlegg, og ikke fisket fra ferskvann, så det går nok helt greit. Skjønner følelsen da. Jeg kom plutselig på at Ridderost, det er jo en halvmyk ost og dermed kan være utsatt for listeria, etter å ha smurt i meg en hel pakke her om dagen. Jaja, får satse på at det gikk greit, gjør stort sett det :-)

Har ikke troen på at du har "ødelagt" no. Med min datter oppdaget jeg ikke at jeg var gravid før jeg var 8 uker på vei. Før det hadde jeg drukket alkohol 3 ganger, hadde spist mye roastbiff, biff medium stekt, mye brie og andre myke oster. Jeg har i dag en sprell levende datter uten noen skader. :)

Fikk trykt meg inn på november 12, istedenfor november 11 som jeg egentlig skulle.. Haha :P Men så denne tråden , og åpna den :) Jeg spiste ørret da jeg var gravid, den man kjøper i butikken i frysedisken. Spiste det vell en del ganger, og det gikk helt bra her :) Fikk ei frisk jente november11, og hadde et svangerskap uten komplikasjoner, så ikke vær bekymret :)

åååh:) Tusen takk for alle betryggende tilbakemeldinger:) Nå slapper jeg av! Dessuten.. hvis det sku vært ferskvann, kan ikke sååååå lite ha gjort noen betydning, når jeg tenker meg om.. Men er bare redd for at ting skal gå galt, og så når man tenker mer og mer på det, så blir man jo helt gal!!

Jeg slapper av, og tenker at gjort er gjort og så spiser jeg heller laks fra nå av :P hehe

Den i frysedisken er nok helt trygg...
Og selv om det er lurest å følge anbefallingene så skal det mye til at det går galt.
Slapp av du, også husker du nok helt sikkert på det neste gang

Sjekket i butikken i dag og det var oppdretts jeg hadde spist! phju :D Var veldig greit å vite det:)

Back
Topp