Hjelp, jeg har for mye melk så jenta mi får ikke den fete melken!

Lykkeligmed2

Gift med forumet
Har dere tips til hva jeg kan gjøre?

I to dager har hun kun fått i seg den søte melken som kommer først,  og hun har blitt mett lenge før den fete melken har kommet. Hun gulper mye, er urolig, raper mye, og har fått litt grønnaktig bæsj. Ganske tydelig at hun blir påvirket av dette med andre ord.

Stakkars jenta mi, tror hun får vondt i magen av dette her også, for hun er litt grinete plutselig :(
 
Det er jo ganske vanlig med overproduksjon såpass tidlig etter fødsel (ser av tickeren at barnet bare er en uke gammel). Det kommer til å gå seg til; amming handler om tilbud og etterspørsel. Det å pumpe er ikke noe lurt nå, da vil du bare produsere enda mer.
Ellers kan det være lurt å bare tilby ett bryst per måltid.
 
Jeg tror det samme skjer her, leste mye om at den viktigste melken var den som var på slutten av "måltidet" så jeg var litt hysterisk siden det virker som gutten min ikke spiste helt til det var tomt. Men han la på seg mye og jeg roet meg ved tanken på at han regulerte dette mye av seg selv. Hvis barnet kun er en uke ennå vil dere etterhvert få dette på plass, tror du kan ta det med ro og se ann om vekten øker. 
 
Back
Topp