Hjelp, jeg har blitt diger!

Troika85

Betatt av forumet
Nå har magen min blitt kjempestor og tung! I dag er jeg 30 uker på vei så nå tenker jeg bare hvor stor jeg blir til slutt! En ting er at det ikke kommer til å se så lekkert ut, men nå er alt så vondt og tungt! Bekkenløsning, nedpress og kynnere og alt som hører til blir så mye verre når en er stor og tung og sover dårlig. Bah! Er sikkert mange som har det verre enn meg, men ble bare så sliten av tanken.....

Huff, er du meg eller? Har det akkurat slik som deg, om det er nokon trøst?
Har nettopp vore til jordmor og ultralyd, og begge seier eg ligger litt over gjennomsnittet. Ja, hallo, eg ser jo det! Er jo diger!!
Var akkurat slik sist også da, så det går nok bra til slutt, men syns 10 veker virkar uendelig lenge no ja. Stor klem til deg!

Jeg kjenner meg så godt igjen. Det er tungt og vondt, og magen er konstant i veien. Jeg kan ikke ligge på rygg for da blir det press på vena cava og på lungene og det blir tungt å puste. Jeg må ligge på siden, men da må jeg ha en pute under magen ellers er det akkurat som den er for tung for kroppen.

Symfysemålet mitt lå over det grønne feltet sist kontroll, men babyen ligger rett under streken på ultralydskjemaet. I følge gynekologen har jeg mye fostervann, og da blir det jo tungt. Jeg kan ikke huske at det var så tungt og stort sist, men det er jo tross alt noen år siden..

Jeg tror vi alle har det ganske likt nå;) plagene er kanskje forskjellige, men alle har som regel noe. Jeg tenker veldig på kg'ene jeg da:/ huff har enda inne tørt å se hva jeg veier.. Har sakt til JM og sambo at dem ikke skal si noe til meg. Står jo på helsekorte og må jo veie meg på kontroll. Men jeg vil ikke vite det!! Men er ikke noe betryggende å få høre at jeg har god fart!!:p Magen er stor men samtidig tror jeg den er ganske normal til meg å være, flere sier jeg er mindre enn sist, så får kanskje stole på det? Eneste som er litt ekkelt er a når jeg har sovet så føler jeg magen min er nesten "flat" når jeg våkner! Men han er jo der inne, men blir jo litt redd da;)

Godt å høre at det ikke bare er meg! I tillegg til størrelsen, bekkenvondt, kynnere, halsbrann, leggkramper, søvnproblemer og at den kommende storebror kommer inn i sengen om natten - krydrer jeg tilværelsen med en skikkelig forkjølelse om dagen. Halleluja! Heldigvis nærmer målet seg :)

Ja du er ikke alene.jeg har kommet til uke 33 men de fleste som møter meg tror jeg har termin denne mnd.Så jeg er som en sprekkeferdig ballong.Har fått mye vondt i ribbena på høyre side som gjør at det ikke er lett å snu seg på natta.Er ganske så glad for at jeg er sykemeldt ut svangerskapet :)

Troika85 skrev:
Nå har magen min blitt kjempestor og tung! I dag er jeg 30 uker på vei så nå tenker jeg bare hvor stor jeg blir til slutt! En ting er at det ikke kommer til å se så lekkert ut, men nå er alt så vondt og tungt! Bekkenløsning, nedpress og kynnere og alt som hører til blir så mye verre når en er stor og tung og sover dårlig. Bah! Er sikkert mange som har det verre enn meg, men ble bare så sliten av tanken.....

Huff kjenner meg igjen her.. Tenker bare på at så stor som jeg føler meg nå, hvor ille kommer det ikke til å bli da jeg enda har 8 uker igjen.. Kommer til å bli like brei som jeg er høy..

Back
Topp