Hjelp, jeg blør

Bkno7666310

Første møte med forumet
Litt usikker på svangerskapslengde (uregelmessig menstruasjon) men mellom uke 6 og 10. Har i den siste uka blødd, i starten mørkt/brunt og i de siste dagene friskt rødt. Ikke store mengder, bruker kun truseinnlegg. Har vært i kontakt med lege og skal ta hcg blodprøve nr 2 i morgen. Får da mest trolig svar på den på tirsdag.
Er så urolig og stressa, lurer derfor på om det er noen her inne som har opplevd lignende og dele sine erfaringer??

Last edited:
Hei. Hvordan går det? Virker som det er mange som opplever blødning i graviditeten og veldig ofte går det bra. Men det er jo selvfølgelig noen ganger det ikke går bra også. Så det er jo så vanskelig å vite. Men du får kanskje svar på den siste hcg-prøven snart nå?

Jeg hadde masse småbløing. Ble veldig stresset av det, men ifølge legen var det ikke noe å bekymre seg om så lenge det var mindre bløing enn en vanlig mens. Bekymret meg likevel, jeg da, men men :p

Jeg fikk plutselige, kraftige blødninger i uke 13 og ble kjemperedd. Dro til gynekolog som tok ultralyd, hvor vi fikk se at det ikke var noe galt i livmor eller med baby, og at blødningen var i livmorhalsen. Tok celleprøve som viste seg å være positiv, og fikk henvisning til sykehuset for videre oppfølging. Går nå dit hver 12 uke frem til fødsel, og så ser de vel an litt hvordan utviklingen blir etter fødsel. Så det trenger ikke å ha noe med babyen å gjøre. :) Samtidig kan det være greit å være obs på at det kan være andre årsaker som kan være greit å sjekke ut. Hvis det er lenge siden sist celleprøve anbefaler jeg det. Om det viser seg å være celleforandringer er det greit å oppdage det mens det fortsatt er harmløst. Det gjelder jo for så vidt alle, uavhengig av blødninger. :)

Back
Topp