Olsand

Flørter med forumet
Heihei,

Jeg kan vel starte med at jeg er gravid i uke 12+2 idag. Igår våknet jeg opp til at jeg begynte å blø frisk blod nedentil, dro deretter til legevakten for sjekk. Her ble det tatt urinprøve hvor de fant spor av blod, men ingenting annet. Da jeg ikke hadde smerter kunne de ikke gjøre noe annet enn å henvise meg til gynekolog. Ble da sendt hjem og blødde igjen. Resten av dagen kom det både frisk blod og veldig mørk utflod (noe ala. gammel blod).

Idag har jeg hatt veksling mellom mørk blod og veldig mørk utflod. I starten uten smerter, men senere har jeg fått litt vondt i nedre del av ryggen.

Jeg er førstegangsgravid, så null erfaring. Jeg vil gjerne høre deres erfaring og tips. Evt. om dere vet hva dette kan være. Da gynekologene som jeg er henvist til er stengt innen jeg er ferdig på jobb så har jeg ennå ikke mulighet til å dra dit. Samt at jeg ikke tør å spørre om å få gå av tidlig ennå, da jeg akkurat har startet der. Ser også etter andre gynekologer.
 
Det er skummelt med blødning, men som tidligere tråder her viser kan det gå bra allikevel. Men helt oppriktig hadde jeg prioritert å komme meg til gynekologen uansett. Håper det er uskyldig og lykke til!
 
Du må bare si du har en legetime. Du kan ikke gå rundt å være bekymret.
Håper at det er en ufarlig blødning. Krysser fingrene for deg.
Lykke til
 
Åh vet akkuratt hvordan du har det, var gjennom det samme i går. Mitt råd er å komme deg til gyn så du kan få senka skuldrene, du har rett til å kunne gå til legen! Hos meg gikk det heldigvis fint, håper det er samme historien for deg også!
 
Takk for svar dere. :Heartred

Blødningene økte i natt og da ed klumper, så vi ringte legevakten som ba oss komme med engang. Ingen tester ble tatt annet enn å prøve å høre på fosterets hjertelyd, ble med engang advart at,æ om vi ikke skulle høre noe så var det fordi det var veldig tidlig i svangerskapet. Ble henvist til gynekolog igjen og fikk legeerklæring så jeg kunne få fri fra jobb for å timene.

Ringte rundt imorges og fikk tilslutt gynekolog time. Tok vaginal ultralyd som viste oss mye blod rundt livmor og null tegn til liv på fosteret. Til å være uplanlagt graviditet og delvis uønsket så tok jeg dette ganske hardt. Fosteret ble tilslutt ønsket.

Etter gyn. ble jeg henvist til Ullevål sykehus. Her ble det tatt blodprøve og igjen en vaginal ultralyd hvor det ble påvist samme resultat. Er nå snart på pillene og gruer oss.

Da er vel neste steg nå å la naturen gå sin gang, og prøve å få til planlagt graviditet.
 
Huff, så utrolig leit det endte slik. Føler med deg! Ta vare på deg selv og dere sammen, håper en ny spire snart er på vei! ❤️
 
:( så trist å leit at det ente slik.
Lykke til med prøvingen.
 
Å nei! Forferdelig å lese! Får håpe ny spire sitter hos dere fort igjen! :( God klem!
 
Veldig trist å lese:( håper neste spire sitter raskt. Lykke til med alt <3
 
Å, får så vondt av deg. Vet så altfor godt hvordan det føles. Er forferdelig å miste uansett om det var planlagt eller ikke. Lykke til videre.
 
Så trist at det endte slik. Uplanlagt eller ikke, så innstiller man seg på det og begynner å glede seg.

Ønsker deg riktig god bedring og lykke til med prøvingen!
 
Dette var trist lesning! Sender deg en klem <3
 
Så utrolig leit ❤ Sender en klem!
 
Med min første blødde jeg mye i starten, også mye friskt blod og smerter, men jeg har min lille snupp den dag i dag <3 Det trenger ikke å være noe galt :)

Håper du finner en gyn eller bare noen som lan hjelpe deg :)
 
Med min første blødde jeg mye i starten, også mye friskt blod og smerter, men jeg har min lille snupp den dag i dag <3 Det trenger ikke å være noe galt :)

Håper du finner en gyn eller bare noen som lan hjelpe deg :)
Hvis du leser tråden så har hun allerede mistet... :(
 
Back
Topp