HJELP, jeg blør fra nippelen

Muumi mama

Betatt av forumet
Hei! jeg trenger veldig sårt hjelp!
blør fra nippele på høre side, vondt å amme og er grusomt vondt å se at den lille får i seg blod.
De på sykehuset sier at jeg kan amme videre og ambefaler ikke å pumpe å gi flakse, men hva gjør jeg?

Fløer meg litt hjelpeløs å syns dette er litt vanskelig.Jeg tenkte å håndmelke meg på flaske nå å ha til i natt.

Og hva gjør dere for å få nippelen til å gro?

Fikk også beskjed om at det ikke gjorde noe at man blødde, så lenge det ikke kommer puss ut... Pass på at sugetaket er riktig (lettere sagt enn gjort) og så smøre jeg morsmelk på etter hver amming og prøvde å la det lufttørke. Noen anbefaler purelan eller andre salver, men det funket IKKE her... :) jeg hadde mye vondt pga sårene så gikk over til skjold frem til de hadde grodd og da gikk det ganske fort over :) så avvente jeg lille med skjold etterpå og var nøye på riktig sugetak og da gikk det fint etterpå :)

Hei! jeg trenger veldig sårt hjelp!
blør fra nippele på høre side, vondt å amme og er grusomt vondt å se at den lille får i seg blod.
De på sykehuset sier at jeg kan amme videre og ambefaler ikke å pumpe å gi flakse, men hva gjør jeg?

Fløer meg litt hjelpeløs å syns dette er litt vanskelig.Jeg tenkte å håndmelke meg på flaske nå å ha til i natt.

Og hva gjør dere for å få nippelen til å gro?
Er det vondt for deg? Hvis ikke kan du bare amme :) men hvis det er vondt ville jeg pumpet og gitt på flaske til sårheten går over :) smør deg med purulen eller annen brystvortekrem etter hver amming :) du kan også håndmelke utdrivingrefleksen slik at barnet ikke må gjøre dette for da er vakumet så stort at du kan bli mer sår, så legger du han til når den er ferdig:)

Er det vondt for deg? Hvis ikke kan du bare amme :) men hvis det er vondt ville jeg pumpet og gitt på flaske til sårheten går over :) smør deg med purulen eller annen brystvortekrem etter hver amming :) du kan også håndmelke utdrivingrefleksen slik at barnet ikke må gjøre dette for da er vakumet så stort at du kan bli mer sår, så legger du han til når den er ferdig:)
For å rense puppene (siden du blør) kan du koke vann og avkjølt til 37grader og ha i to suppeskåler eller lignende og dyppe puppene nedi :) vær nøye med å ha en bolle til den ene puppen og en til den andre ;)

Back
Topp