HJELP! ikea rammer

x1xJuliee

Glad i forumet
har kjøpt 10-12 sånne svære ikearammer, helt enkle med papp bak, fulgte med en liten svart dings(ikke sånn tråd) til å henge det opp med, overvurderte mine pratiske egenskaper og kastet alle bruksanvisningene, og nå sitter jeg med en haug av rammer som jeg ikke får opp på veggen.. hvordan i h**** henger man de opp?

Hehe....sorry, jeg må le litt :)

Det er i grunn veldig enkelt. Men spørsmålet er om jeg klarer å forklare det like enkelt som det er....

Du tar av den pappplata bak og trer denne svarte dingsen ned på toppen av plata...
Den kan være litt trang å få på til tider...
Og når du trer den på så gjør det riktig vei i samme slengen [8D].....den skal være på utsiden av plata også henger du opp bildet med en spiker som skal henge i taggene eller hullet på denne svarte greia

(noen har hull med tagger, andre har bare et rundt hul mens noen har et firkanta hull..)

Hehe......har en følelse av at dette ble noe vanskelig forklart.... men er egentlig en simpel sak asså...

Si ifra hvis du har problemer med å skjønne det....

trer den nedpå? [&:] på pappen? hvordan får jeg det til ? og hvor i all verden skal miniatyrskruene?

jeg må ha det inn med t-skje:P
feste ser sånn ut:
(jeje superflink i paint)

ORIGINAL: Juliee

trer den nedpå? [&:] på pappen? hvordan får jeg det til ? og hvor i all verden skal miniatyrskruene?

jeg må ha det inn med t-skje:P
feste ser sånn ut:
(jeje superflink i paint)

Aaaaah.....har du fått et sånt feste....(trodde ikea leverte de typene der ferdig montert, men kanskje begynt med no nytt)..Ok...men de er også veldig enkle å sette på....Du måler deg rett og slett frem til midten av plata og skrur den på der....øverst på baksiden av plata....(ikke heeeelt klint oppi kanten, men ta den 1-2 cm ned fra toppen)

Easy easy egentlig.... trenger ikke være nøyaktig midt på, det er derfor man har de taggene bortover...så du får bildet til å henge i vater på spiker'n....(at ikke bildet skal bli skakt liksom)

Hvis du ikke skjønner så si ifra igjen.... da skal jeg prøve å ta bilde av en sånn krok til deg...

Skru den rett og slett den veien du har tegnet den.....piggene skal nedover...

ORIGINAL: Juliee

skal skruene skrus inn i ramma? (kan jo ikke skru dem inn i pappen..)
takk for svar[:)]

Jeg titta bak på rammene mine nå.....har en avlang ramme fra ikea hvor det er ferdig bilder i (kan ikke ta ut det som er i dem) og der er den skrudd i ramma, men har en annen fra ikea her som har den i pappen...Men den var det ikke skruer i...så ut som det var sånne maljer som er hamra inn istedenfor skruer...

Gjør som du føler for du.....Skruene er kanskje for lange til pappen din, så da er det nok meningen at de skal skrus i ramma...
Syns ikea kommer med nye fester hele tiden jeg.... Men det viktigste er at du får opp bildet, så spiller det ingen rolle om det er riktig eller ikke [;)][:)][:D][8D]

Lykke til!

Back
Topp