Hjelp i heimen?

mirw

Andre møte med forumet
Jeg er 60 % sykmeldt og har fordelt timene på jobb slik at jeg jobber 3 dager a 5 timer. Kjenner at det er i det meste laget, men har til nå fortsatt med det. Vil da si at jeg har "fri" to dager i uken. Desse dagene går med til klesvask, brødbaking, husvask og generell rydding. Er forresten gravid i mnd 8. Mannen i huset gjør ingenting. Får du noe hjelp hjemme av din "bedre halvdel "?

Er selv nettopp blitt 50% sykemeldt og 8mnd på vei. Her har mannen laget middag hver dag siden starten, og støvsuger når jeg ber han om det.
Han er flink utenom og! Skreller appelsiner og henter ting til meg når jeg spør og daffer i sofaen.

50 % sykemeldt, er alene med to barn hele uka og gjerne 2-3 uker i slengen, så her må jeg bare klare meg.
Men han er kjempe flink når han er hjemme, ordner og styrer, rydder og vasker.
:)

Ja, men vi deler alltid på arbeidet. Vi er da to voksne som bor her.

Her jobber jeg fulltid og mannen tilnærmet fulltid. Vi deler alt av husarbeid temmelig likt. Tar i et tak begge to når det trengs + i det daglige. Graviditet eller ikke. Hadde jeg trengt det, vet jeg at han hadde lagt inn en ekstra innsats.

Du skal bruke sykmeldingsdagene dine til å slappe av, ikke være husmor. Si fra til mannen at du behøver hjelp fra ham siden du ikke er i form. (Jeg mener jo det burde vært likere fordelt når du ikke er gravid også;))

Mannen er flink og tar i når det trengs. Han ser jo jeg er dritsliten. Han gjorde dessuten nesten alt husarbeidet helt fram til rundt jul, tror jeg. Så har jeg orka å gjøre litt mer etter det. Er nok en grunn til at han er veldig pådriver for at jeg burde være mer sykemeldt da. Er kanskje litt sliten han og stakkars. Utenom graviditet deler vi ca likt.
Jeg har 40% sm og i dag har jeg fri, men har bare ligget hele dagen. Hadde jo ikke vært noe nytte i fridagene om jeg skulle jobba da og :p Husarbeid er hardere arbeid enn jeg har på jobb.

Vi har alltid delt på oppgavene men nå støvsuger han i tillegg "mine" rom (Stue og soverom) pluss tar 90% av matlagingen. Han må i tillegg bære alt som skal opp trappen da bekkenet mitt ikke takler det. Så da blir det litt ekstra tøyvask og sånn på ham

Min har alltid vært flink til middag, vaske tøy og brette, skifte på senga og rydde på kjøkkenet. Han har somregel ikke hjulpet til noe særlig med husvask og støvsuging, men nå hjelper han meg med det også etter at jeg sa at han måtte hjelpe meg med det pga vondt bekken :) Jeg har jo vanligvis vært i full jobb og da synes jeg det er helt rettferdig at vi deler på oppgavene i huset :) Synes du skal prøve å piske din litt rundt :p Det er farlig visst de blir for godt vandt :)

Her Gjør mannen nesten alt av husarbeid, han jobber fult og trener 3 kvelder I uka. Jeg er hjemme hele dagen da jeg får svangerskapspenger. Jeg har så vondt I ryggen att jeg ikke klarer å stå noe særlig og han vet han må om han skal kunne lage mat og gå med klær

Vi fordeler nesten alt likt. Altså, jeg tar gladelig vaskemaskin, og bytter det inn slik at han støvsuger! ;) Nå som jeg er gravid tar han faktisk i litt ekstra. :)

Hjelper til og vet jeg kan be han om ting men blir mest husarbeid på meg siden jeg er 100%sm nå. Klarer å gjøre litt så lenge jeg kan ta gode pauser, så blir minst en lang lur hver dag i tillegg til litt klesvask og oppvask.

er 50% sykmeldt å tar d meste. Synes dette er ok, pusler å styrer i mitt tempo.. Så har vi vaskedame annenhver uke da :)

Fordeler vanligvis ganske bra. Men har ligget rett ut hele svangerskapet så han har gjort det meste! Jeg har laget mat og det er så og si det. Men han er veldig flink på å ta i et tak på husarbeid generelt:)

Her hadde det ikke sett ut om mannen ikke hadde vært utrolig flink til å ta mye. Han ser hvor sliten jeg er, så jeg nektes å gjøre en del! Og det er supert! Jeg styrer med klær, han med resten :)

Vi deler på det, men nå som jeg er sykemeldt tar jeg det meste. Klarer så lite, så blir litt husarbeid hver dag. Setter meg mål :p Han har reisejobb, så han er mye borte i ukedagene. Middag lager han hver dag han er hjemme, og det er fint :)

Nope, jeg gjør alt husarbeid til vanlig og det meste med ungene... Han jobber overtid ,tar seg av bilene, og uteområdet.

Her deles det ganske likt. Han er veldig flink til å bidra uten at jeg må mase. enig med BMC, man er to voksne i huset. Jeg hadde uansett nektet å være husmor alene når jeg er i jobb og gravid. Det hadde ikke funket for meg ;)

Jeg er 60 % sykmeldt og har fordelt timene på jobb slik at jeg jobber 3 dager a 5 timer. Kjenner at det er i det meste laget, men har til nå fortsatt med det. Vil da si at jeg har "fri" to dager i uken. Desse dagene går med til klesvask, brødbaking, husvask og generell rydding. Er forresten gravid i mnd 8. Mannen i huset gjør ingenting. Får du noe hjelp hjemme av din "bedre halvdel "?

Nope!
Men jeg går hjemme hele dagene da :)

Back
Topp