Hjelp! Hvor mange spotter?

Medusa_83

Forumet er livet
Vi driver og pusser opp nå, og skal ha spotter på kjøkkenet og på badet.

På kjøkkenet blir dette i tillegg til lys under overskapene og en dobbel pendel som skal henge over en "bardisk" som skiller kjøkkenet fra stuen. Det skal selvsagt være lamper i stuen, og det er et vindu som er 120cm bredt midt på veggen på kjøkkenet. KJØKKENET ER TOTALT 7,5kvm, mens TAKAREALET etter å ha trukket fra for overskap er ca 5kvm. Hvor mange spotter ville dere hatt her?

På badet skal vi ha et speil med integrert lys. BADET ER 4 kvm. Hvor mange spotter ville dere hatt her?

Håper dere vil svare meg, for jeg synes jeg har fått noen rimelig håpløse svar fra en elektriker[;)]

Kjøkkenet vårt er nok like stort.

Vi har lampe over komfyren, vasken og en ekstra under det ene skapet.

På kjøkkenet vårt har vi droppet taklampe og har 6 spotter i taket.

vi har 9 på kjøkkenet, dt e 26kvadrat, stova e det 11 spotta på 43kvardrat. badet er på 12kvadrat trur der er 6stk... Ikkje ta for mange, men del spottane inn i soner, altso over sofaer, spistestuer etc.
Altfor mange spotter er ikkje fint....

Holdt i massevis med 3 spotter i taket på vårt 9 kvm kjøkken, men hadde spotter under kjøkkenskapa i tillegg.

Vi har et bad på ca 4 kvm, og har 4 spotter+2 spotter over speilet i innredningen

nå til dags så legger folk opp altfor mange spotter! rom skal ha mørkere arealer, så det må dere tenke på! et fullt opplyst rom med alle sine kriker og kroker er ikke noe fint.

Back
Topp