Hjelp hvite prikker!

Bkno6139010

Blir kjent med forumet
Skal ringe helsestasjon/ lege imorgen


Men kjenner dere dette igjen?
Gutten er 9.5 måneder

han er utrolig grinete for tiden men får sine første tenner og nå, vet ikke om det er tungen eller tenner

han er løs i magen å vært dette en uke, han har som sakt dårlig humør g såver dårlig


Han er også veldig kald, må ha på ekstra klær


Tror dere dette er begynnelse på trøske?
 

Vedlegg

  • 7FDF4356-AF17-43F4-8A60-EEBF0606DCF3.jpeg
    7FDF4356-AF17-43F4-8A60-EEBF0606DCF3.jpeg
    88,6 KB · Visninger: 97
Jeg syns ikke det ser it som trøske nei. Det gir et meg hvitt belegg som man ikke får bort. Siden du ikke vet om det er blemmene eller tennene som gjør ham utilpass ville jeg ringt og forhørt meg med lege :) 46F4754F-4DE8-4576-9EC0-B8A482A7EECC.png
 
Synes ikke det ser ut som trøske jeg heller? Det ser ut som et hvitt belegg på tungen heller.
 
Sånne prikker har jeg hatt i perioder også. Aner ikke hva det er, men det er litt irriterende ja. Ikke vondt, men merker at det er der liksom. Ville spørt lege. Og oppdater gjerne på svaret, for jeg vil også vite :hilarious:
Har gått over av seg selv etter en stund her.
 
Sånne prikker har jeg hatt i perioder også. Aner ikke hva det er, men det er litt irriterende ja. Ikke vondt, men merker at det er der liksom. Ville spørt lege. Og oppdater gjerne på svaret, for jeg vil også vite :hilarious:
Har gått over av seg selv etter en stund her.
Okei
Jeg skjekker nok hos lege imorgen
 
Jeg tenker aller først på Hånd, Munn og Fotsyke.
Det er vanlig for barn å få en gang i løpet av de første leveårene. Søk opp symptomene og sjekk om du tror det kan stemme :)
 
For meg høres det vare ut som barnet rett og slett bare holder på å få tenner og har plager i forbindelse med det. Jenta var slik i en hel evighet rundt tiden hun fikk tenner ved hver tann, grinete og sutrete i dagevis, dårlig søv og feber tendenser, det skal være veldig vanlig med løse bleier også såkaldt «tannbleie»

har ikke erfart slike prikker på barnet mitt men det du viser bilde av ligner veeeldig på noe jeg bruker å ha selv fra tid til anen, rett og slett at noen tungepapiller hovner opp litt, det er ikke direkte vondt men litt ubehagelig akuratt der det hovner opp. Er ikke sikker hvorfor de kommer men de forsvunner igjen etter en dag eller to:)

jeg synes ikke noe av dette hørtes ut som noe du skal være redd for, men synes du skal forhøre med lege/helsestasjon om du føler deg usikker! Alltid en gang for mye enn for lite når det gjelder helsen synes jeg:)
 
Hång munn fot syken. Men min fikk også sånn ved tannfrembrudd. Var på ferie så spurte ett apotek. Kunne visst skje ved tannfrembrudd men min har også refluks så de anbefalte mer medisiner hvis vi hadde ett slingringsmonn på det. Og det hadde vi. Det gikk over etter noen dager men var plagsomt for han de første dagene.
 
Back
Topp