Hjelp, hvilken vogn?

Mia-pia

Andre møte med forumet
Er det noen som har gode argumenter for å hjelpe meg med valg av vogn? Det blir enten Emmaljunga NTX90 eller Britax Smile 3, men jeg klarer ikke helt å bestemme meg for hvilken. Tips og erfaringer fra dere settes stor pris på.
 
Vi valgte Britax Smile 3. Mest fordi vi bor sentralt i Oslo og denne var litt hendigere, enklere og lettere bagdel, veldig smidig å kjøre og stor kurv under. Men jeg tror de vognene er akkurat like gode, at det kommer ned til personlig smak. Nå venter vi ennå på mini så har ikke erfaring med å bruke vognen enda. :joyful:
 
Kan bare gi tips om NXT90, da jeg ikke har prøvd den andre. Men jeg liker NXT90 veldig godt. Den er en drøm å trille på asfalt, til og med i oppoverbakker (har vanlige hjul, ikke outdoor-versjonen). På grus og i skogen er den ikke like god, da baby rister veldig i bagdelen. Men det er sjelden man får i pose og sekk med disse vognene, da må man heller ha flere forskjellige vogner. Finn ut hvilke funksjoner som er viktig for deg!:)

Den er veldig enkel og hendig i bruk, lett å legge sammen, og det er veldig fine løsninger på den.

Om du ender opp med den vil jeg anbefale at du kjøper til Tinkafu solskjerm til bagdelen, da solskjerminga som er med ikke er «flyttbar» og kun er på sammen med myggnettet. Bruker også denne på sportsdelen når sola står lavt. Ellers kjøpte jeg til en sånn organizer (ikke Emmaljunga) med koppholder og lomme med glidelås for å ha på, og det gjør den enda mer praktisk. Håndtaket har mange innstillinger, så den kan passe for både kort og lang triller.

Det eneste minuset er at bremsa nede på understellet er ganske hard og bråker. Noen sier den skal gå seg til, men det har den ikke gjort her. Så når jeg skulle bruke den når baby var liten våkna han hver gang. Men nå sover han tyngre, så jeg kan ta den på om jeg rugger litt samtidig.
 
Back
Topp