Hjelp! Hvilken barnevogn skal jeg velge??!

Har du sett på brio smile? Vi bor på ett sted med en skikkelig bratt bakke som også er privateid. Er kjempe fornøyd med vognen. Har prøvd den på alle mulige værtyper. Den er lettere enn emmajunga. Var derfor vi valgte den, siden bakken her er så bratt. Vi har også en stor tung vogn med 4 faste hjul og jeg sliter med å få den opp bakken her. Har også mye vondt i ryggen.

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Sier du det? Men har ikke den samme hjultype som stokke crusi med to små hjul bak? Mulig jeg blander altså!
City Cross :)

Har den selv og veldig fornøyd. Har selv vansker med å finne ny vogn :p Venter gutt denne gangen og vi har rosa camo på vogna vi har nå :p

Tenker å kjøpe adapter til vogna så jeg få bruk bilstolen denne gangen :) Kjøpte forresten vogna i 2008 :)

Har du sett på brio smile? Vi bor på ett sted med en skikkelig bratt bakke som også er privateid. Er kjempe fornøyd med vognen. Har prøvd den på alle mulige værtyper. Den er lettere enn emmajunga. Var derfor vi valgte den, siden bakken her er så bratt. Vi har også en stor tung vogn med 4 faste hjul og jeg sliter med å få den opp bakken her. Har også mye vondt i ryggen.

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Vi tenker på Stokke cruisy nå, hadde emmaljung sist men den var så tung..


TuMmY LoVe
 
Tusen takk for alle flotte svar! Heller mot emmaljunga city Cross nå, selv om stokke crusi har en fordel med høyden sin :) men kan vel ikke få alt på lista :) brio smile sjekket jeg litt ut, men hvis ikke jeg tar feil hadde den samme type små hjul bak som stokke crusi? Ikke lett dette her!! En jungel å lete i! o_OMen veldig glad for alle tips og råd! :) Er det noen av dere som har vinterbarn? Tenker på vognpose, ull eller dun? Og hva slags merke/type har dere valgt?:rolleyes:
Februarbarn her. Vi brukte en voksipose med vinterdyne(ull), oppå et sauskinn. Guttungen har arvet min varmblodighet, så her holdt det med kun ull/bomull-strømpebukse og body og en litt tykkere ulldress over. Hadde på lue og votter også. Han va bestandi varm og go uansett temp ute. Var det 10 minus så satte e vogna på soverommet vårt med åpent vindu. Og da hadde e ikke annet enn strømpebukse og body på han. Voksiposen er veldig varm. Skulle vi ut og det blåste sur vind så hadde e et saueskinn oppi voksiposen som ekstra beskyttelse for vind som kom underifra.
 
Emmaljunga city cross... elsker den vognen!!! :D
 
Vi kjøpte Emmaljunga City Cross med City bag i 2009, og nå står den rigget klart til nummer 3 :) Så vi er kjempe fornøyd altså :D
Vi bor på landet, og triller på grus, asfalt og skogsveier i alt slags føre. :) Må også kjøre mye, så den har vært med mange ganger ut og inn av bil, kjempe kjekk, "lett" å løfte sammenlignet med Simo og Emmaljunga Edge.

Vogna er kjempe stødig og god å trille, og det er stor plass for barna.

City Cross finnes med og uten lufthjul, vi har hatt uten og har vært fornøyd med det. :) Men mange foretrekker lufthjul også vet jeg! :)

Noen sier at bagen er for liten, men det kommer helt an hvordan barna er. Her satt min første når han var 6 mndr, så da byttet vi til sportsvogndelen, mens nr 2 lå i bagvogna til hun var over 9 mndr. :)

I tillegg kan du velge en farge på bagen, og en på sportsvogndelen, og matchende stelleveske! :D Elsker det! :D

Den stokke ville jeg helt klart droppet.. De ser jo alldeles håpløse ut..

Sign!
 
Vi hadde Voksi urban, og den korte delen passet perfekt i bagvogna :D Brukte den i sportdelen også, men satte på den lange delen den vinteren de var litt over 2 år. :)

Ull i bunnen og dun i dyna, kjempe herlig pose. :D veldig fornøyd!
 
Sier du det? Men har ikke den samme hjultype som stokke crusi med to små hjul bak? Mulig jeg blander altså!
Jo den har to små og to store hjul. Men merker det nesten ikke. I hvert fall ikke når de er låst. Noe de burde være om vinteren med løssnø før det er brøyta. Har som sagt også vogn med 4 like store hjul og merker bare forskjell på tyngden. Ifølge babyshop er den veldig lik emmajunga sin med 2 vendbare hjul foran. Det sto mellom emmajunga og brio smile. Valgte brio smile fordi den er lettere. Og den er breiere mellom hjula enn det stokke er. Var på babyshop før i dag og la merke til det. Syntes hjulene på stokke sin virket mindre. Men kan være synsbedrag.

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Emmaljunga :) jeg har mondial deluxe og er såååååå fornøyd!!! den er en himmel å trille og nydelig å se på :)

Hei igjen!

Har vært på tur noen dager, så ikke fått svart på trådene, men tusen takk for all hjelp og gode tips! Dette forumet er gull! :) Vi har nå landet på Emmaljunga Mondial duo med de lux understell for å komme litt opp i høyden. Superfin vogn, gleder meg masse til den kommer :)
 
Ville valgt City Cross ;) Har den selv og er kjempefornøyd ! :)
 
Vi hadde Voksi urban, og den korte delen passet perfekt i bagvogna :D Brukte den i sportdelen også, men satte på den lange delen den vinteren de var litt over 2 år. :)

Ull i bunnen og dun i dyna, kjempe herlig pose. :D veldig fornøyd!
Fantastisk, godt å høre! Vi har nå bestilt en urban voksipose :) Takk for flott tips!
 
Februarbarn her. Vi brukte en voksipose med vinterdyne(ull), oppå et sauskinn. Guttungen har arvet min varmblodighet, så her holdt det med kun ull/bomull-strømpebukse og body og en litt tykkere ulldress over. Hadde på lue og votter også. Han va bestandi varm og go uansett temp ute. Var det 10 minus så satte e vogna på soverommet vårt med åpent vindu. Og da hadde e ikke annet enn strømpebukse og body på han. Voksiposen er veldig varm. Skulle vi ut og det blåste sur vind så hadde e et saueskinn oppi voksiposen som ekstra beskyttelse for vind som kom underifra.

Godt å høre! Blir spennende å se hva slags vinter vi får, og om lille gutten vår er en frysepinne som mamma, eller varmblodig som pappa ;)
 
Vi tenker på Stokke cruisy nå, hadde emmaljung sist men den var så tung..


TuMmY LoVe
Hvem av Emmaljunga vognene hadde dere sist? Stokke crusi er nok perfekt om du bor litt urbant til, lett å bruke og utrolig kjekk med både høyde og hjul :)
 
Back
Topp