Hjelp! Hvilken barnevogn skal jeg velge??!

Mongun

Andre møte med forumet
Hei! Jeg er ny på forumet, og trenger hjelp fra andre godt opplyste mammaer ang valg av barnevogn. Vi venter vårt første barn i slutten av januar, og lurer på enten Emmaljunga City cross eller Stokke crusi. Vi bor nederst i et boligfelt med grusvei og bakke som vi må komme opp hver dag. Så da blir spørsmålet, hvilken vogn vil dere anbefale oss, hvem av disse egner seg best? Tenker også på at det er vinter når vi får barn. Siden bakken er privateid er det ikke alltid den er nymåkt. Er det ulempe med små hjul foran på vognen? Råd og tips tas i mot med stor takk! :)
 
Emmajunga :)

Mest praktisk med 4 like store hjul.. Og oppblåsbare. Det humper ikke så mye og pakker seg ikke så mye med snø..

Har selv Simo kombi etter vesla og var mega fornøyd med den


Sent from my iPad using BV Forum
 
Takk for svar! Hvordan er vekten på Simo kombi? Har hatt litt trøbbel med rygg, så vekten er viktig også :)


Sent from my GT-P5100 using BV Forum mobile app
 
Vi kjøpte Emmaljunga City Cross med City bag i 2009, og nå står den rigget klart til nummer 3 :) Så vi er kjempe fornøyd altså :D
Vi bor på landet, og triller på grus, asfalt og skogsveier i alt slags føre. :) Må også kjøre mye, så den har vært med mange ganger ut og inn av bil, kjempe kjekk, "lett" å løfte sammenlignet med Simo og Emmaljunga Edge.

Vogna er kjempe stødig og god å trille, og det er stor plass for barna.

City Cross finnes med og uten lufthjul, vi har hatt uten og har vært fornøyd med det. :) Men mange foretrekker lufthjul også vet jeg! :)

Noen sier at bagen er for liten, men det kommer helt an hvordan barna er. Her satt min første når han var 6 mndr, så da byttet vi til sportsvogndelen, mens nr 2 lå i bagvogna til hun var over 9 mndr. :)

I tillegg kan du velge en farge på bagen, og en på sportsvogndelen, og matchende stelleveske! :D Elsker det! :D

Den stokke ville jeg helt klart droppet.. De ser jo alldeles håpløse ut..
 
Takk for svar! Hvordan er vekten på Simo kombi? Har hatt litt trøbbel med rygg, så vekten er viktig også :)


Sent from my GT-P5100 using BV Forum mobile app
Hvis du tar av understellet når du skal løfte den er den ikke ille. Ta en tur til en butikk og prøv der :)



Taster fra Appen <3
 
Tusen takk for svar! Heller mot City cross nå, vi kommer også til å bruke den på grus og litt ujevnt terreng. supert med tips og råd, tusen takk! :) bruker du bilsete på vognen også? Er det i såfall enkelt med adapter av og på? Har bilsete fra besafe
 
Velg Emmaljunga City Cross med lufthjul :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Tusen takk for svar! Heller mot City cross nå, vi kommer også til å bruke den på grus og litt ujevnt terreng. supert med tips og råd, tusen takk! :) bruker du bilsete på vognen også? Er det i såfall enkelt med adapter av og på? Har bilsete fra besafe
Skal vel ikke være all verdens Hokkus pokkus. Vi hadde quinny zapp til det. Men vi brukte det bare i byen eller på flyplassen.



Taster fra Appen <3
 
City Cross :)

Har den selv og veldig fornøyd. Har selv vansker med å finne ny vogn :p Venter gutt denne gangen og vi har rosa camo på vogna vi har nå :p

Tenker å kjøpe adapter til vogna så jeg få bruk bilstolen denne gangen :) Kjøpte forresten vogna i 2008 :)
 
Hadde gått for emmaljungaen :)
Den er stødig og stabil og tåler godt all slaga føre og underlag :)
 
Tusen takk for svar! Heller mot City cross nå, vi kommer også til å bruke den på grus og litt ujevnt terreng. supert med tips og råd, tusen takk! :) bruker du bilsete på vognen også? Er det i såfall enkelt med adapter av og på? Har bilsete fra besafe

Vi har hatt det og skal ha det nå. Har Maxi Cosi sete og adapter, ja synes det er enkelt. Ordner det før jeg drar.
Supert til veterinærbesøk, legebesøk, små turer på butikk/apotek osv.. Veldig greit å slippe å vekke babyen da :)

Vi bor sånn at vi må kjøre uansett, så da var det kjekt :)
 
Har du sett på brio smile? Vi bor på ett sted med en skikkelig bratt bakke som også er privateid. Er kjempe fornøyd med vognen. Har prøvd den på alle mulige værtyper. Den er lettere enn emmajunga. Var derfor vi valgte den, siden bakken her er så bratt. Vi har også en stor tung vogn med 4 faste hjul og jeg sliter med å få den opp bakken her. Har også mye vondt i ryggen.

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Etter fødsel va e gla for at e hadde simo kombivogn. Den er høy så e slapp å bøye meg så masse( med ene hofta ute av ledd og bekkenløsning fra hel**)! Når poden va 15 mnd kjøpte vi en emmaljunga city cross med sportsdel, og den va god å trille på all slags føre. Den brukte vi til han va 4 år. (Han elsket å trille turer i den).
 
Tusen takk for alle flotte svar! Heller mot emmaljunga city Cross nå, selv om stokke crusi har en fordel med høyden sin :) men kan vel ikke få alt på lista :) brio smile sjekket jeg litt ut, men hvis ikke jeg tar feil hadde den samme type små hjul bak som stokke crusi? Ikke lett dette her!! En jungel å lete i! o_OMen veldig glad for alle tips og råd! :) Er det noen av dere som har vinterbarn? Tenker på vognpose, ull eller dun? Og hva slags merke/type har dere valgt?:rolleyes:
 
Emmaljunga :) jeg har mondial deluxe og er såååååå fornøyd!!! den er en himmel å trille og nydelig å se på :)

Enig med deg, den er lekker! :)Søsteren min har den, eneste ulempen for meg er at den er veldig stor og litt tung :( Men kjempelekker vogn!❤️
 
Back
Topp