Hjelp! Hva syns dere

Dixi

Andre møte med forumet
Hei alle "augustere"!

Huff, må si at det å velge navn har blitt en vanskelig prosess...
Meg og samboer er helt uenig! Han synes jeg har dårlig smak eller så er navnene jeg velger rare! Grrr![:@]
Så da tenkte jeg å spør dere om hva dere syns? Det blir en liten gutt, så noen av navnene jeg har foreslått er: Tobias, Liam, Lukas, Luka, Tristan, Chrisander og Oliver. Så, hva syns dere?  
Vet at vi har god tid, men jeg stresser litt nå siden vi er heeelt uenig.

vis dere er så uenig gi han to navn[:D][:D]syntest var fine navn, de fleste, noen var ganske skjelden men det e bare positivt. hos oss sto det mellom tobias, mathias og marcus... blir nok mathias..

Flotte navn du kommer med. Helt min smak :)

Selv skulle vi ha en Felix, men det viste seg at Felix ikke har utovertiss. men innover [;)]

Vi pratet en stund om Oliver....
Jeg kunne godt ha valgt Tobias også.... Du og jeg har nok samme smak når det gjelder guttenavn, men jeg kan love deg at min mann ville synes alle dine navn var håpløse! (Akuratt som han syntes alle jeg foreslo var håpløse).
En dag dukket navnet Adrian opp, og begge likte det - så da har vi bestemt oss for det og lar navndebatten ligge! Ingen vits i å gå videre når vi har funnet ett begge liker...

Jeg putter liksom navn i 'båser' og har et par båser hvor jeg kan plukke navn fra som jeg vil ha til mitt barn... mannen min plukket fra helt andre båser enn meg (Og dessuten kan samme navn havne i ulike båser for oss.... vi sorterer de jo ikke likt...) - og der lå nok problemet. Det er nok sånn for dere også?

Jeg ville ha litt "røffe, rampete" navn, som Sebastian, Tobias, Fillip, Felix etc. ELLER gamle norske navn som Trym, Vetle etc...

Gubben derimot ville ha mer "latinske navn" som Fabian og Simón (og da uttalt med akksenten over o'en som de gjør i Spania) etc...
- Jeg syntes det ble litt FOR spanskt, i og med at barnet tross alt blir 3/4 norskt og bare 1/4 spansk, og vi har tross alt spansk etternavn, så da trengte jo ikke fornavnet å være 100% spanskt...
- På samme måte syntes gubben at barnet ikke skulle ha gamle norske navn, for det blir jo tross alt litt spanskt... (Og jeg er jo litt enig: Vetle er ikke like fint når bestefaren ikke klarer å uttale V men sier B i stede: "Betle" er ikke like sjarmerende... "OliBer" er heller ikke så fint...) 

Adrian faller litt i både den "latinske" og "rampete" kategorien... 

Kanskje dere skal finne ut hvorfor dere liker de navnene dere liker, og dermed finne et navn dere begge liker?

Så nå bare venter vi på å se om det blir en Adrian eller Amaya... men navn har vi i alle fall funnet uansett.

Hei Kari82

Lusker meg inn her fordi jeg elsker navn!

Liker veldig godt Tobias selv, men det er jo veldig vanlig etter hvert (ikke sikkert du synes det gjør noe). Ellers tror jeg at jeg ville valgt navn som fungerte bra på norsk (og i utlandet). Liam, Lukas og Oliver er i så måte bra navn!

Liker ikke så godt Tristan - blir for lett til trist-an, liksom trist han... Mulig det er meg det er noe rart med der...

Likte ikke Chrisander...

Lykke til! Liam Tobias er en søt kombo hvis du vil ha det. [:D]

Jeg syns alle navnene du valgte var alle nydelige, skjønner ikke offer mennene ikke forstår det..?[:D]

ORIGINAL: Merita

Jeg syns alle navnene du valgte var alle nydelige, skjønner ikke offer mennene ikke forstår det..?[:D]

helt enig!

Hei igjen! [:)]

Så kjekt å se at flere har svart meg! [:D] dette er mitt første innlegg her inne (alltid litt skummelt å bryte "anonymiteten").
Har forresten et nytt navn til lista mi: Oscar.
Det syns han (samboer) faktisk ikke var så aller værst (sikkert fordi det var mora hans sitt forslag) .

Oscar var favoritten min i mange år... Frem til jeg traff sambo og katten hans het det [;)]

Synes fremdeles Oscar er et tøfft navn.
[:)]

Hehe! Før jeg fikk vite at jeg ventet en gutt, så angret jeg sånn på at jeg kalte katten min for Sofie, for det hadde jeg kunne tenkt meg som navn på ei lita tulle! [:D]
 Har ei venninne som er "rasende" på meg, for pga katten min så kan hun ikke kalle jenta si det. hihi!

tanteungen min på 2 heter Luka, synes det er et herlig navn :)

Synte alle navna dine var kjempe fine jeg, her står det mellom Elias og Jøran, men er glad vi begge har samme smak i navn[;)]

Back
Topp