Hjelp, hva slags yrke passer jeg i??

froskenkvakk

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Jeg er utdannet sykepleier, har prøvd sykehus, sykehjem, hjemmetjeneste, voksenpsykiatrisk og alderspsykiatrisk. Men selv i psykiatri hvor det er omtrent null fysisk krevende, så er det likevel for mye for meg, og kroppen vil ikke samarbeide mer den dagen..

Jeg har kronisk bekkenløsning på 6.året, jeg har begynnende revmatisk sykdom i fingrene, og fibromyalgi som gjør at jeg har konstante muskel/leddsmerter og dagsformen min varierer noe voldsomt. Enkelte dager har jeg mye energi og får gjort endel, andre dager har jeg veldige smerter, og ligger omtrent i fosterstilling og gråter av smerte når ungene er lagt, totalt utslitt..

Etter neste permisjon, skal jeg omskoleres i håp om å finne en jobb jeg klarer, og som har stor nok stillingsbrøk til at jeg klarer mine økonomiske plikter. For jeg vil så gjerne jobbe og klare meg selv! Er innstilt på å prøve alt, men etter omskolering gjennom nav står jeg på egne ben, og har ikke råd å feile.

Dette var kort fortalt, og veldig personlig syns jeg :/

Men jeg håper på tips til yrker/ jobber dere tror vil passe meg med mine plager..

Kunne ikke jobbet på legekontor da? I skranken eller noe? Tatt noen blodprøver?

Evt bli helsesøster?

Tror du kontor jobb kan være noe for deg? :)
Både min mor og jeg er sykepleiere, jeg jobber i pleien noe som er krevende for kroppen. Spesielt om du har bekkenløsning.
Hva med å enten ta noe videreutdanning på ledelse/administrasjon? Også prøve deg i en administrativ stilling i stedet? :) evt gjøre som min mor, etter at hun fikk meg (3 barn) passet ikke turnus på både henne og far, så da byttet hun jobb til bedriftshelsetjeneste :) nå tror jeg at hun jobber med noe HMS, klarer ikke helt å følge med da det er mye områkkeringer der hun jobber nå.

Vi har en kjempe allsidig utdannelse, og det er vel egentlig kun fantasien her som setter begrensninger :) noen stillinger krever at vi tar en videreutdannelse, men ellers er vi egentlig som poteten og kan brukes til det meste ;) :) lykke til! :)

Bedrifts helsetjenesten her eg bor har sykepleier. Det er mye kontor arbeid og samtaler. Evt litt blodtrykk ol. Fin 8-4 jobb :)

Har du tenkt på kontor? Altså f.eks sitte i ekspedisjonen på sykehjem/skole/aldershjem?

Ingen tips å komme med men får vondt av deg som ikke kan få brukt utdanningen din og jobbe med det du ønsker pga kroppen :(
Håper du finner noe som kan være fint for deg til slutt!!

Back
Topp