Hjelp! Hva skjer med melka?

Sjokokvinne

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Sensommerbarna 2016
Jeg har alltid hatt masse melk, det spruter i alle retninger og vesla har omtrent bare trengt å svelge melken som kommer inn i munnen hennes og jeg har i tillegg pumpet melk for sykehuset.

I natt var det mating annenhver time fordi hun aldri ble mett, og på morgenen i dag var brystene som pleier å være sprengfulle med iver til en ny ammedag var flate og så og si tomme. Jenta mi er ikke fornøyd og vil ikke ha puppen da det ikke kommer noe, og hun hater flaske og smokk og alt som er. Må sprøyte inn litt og litt mme i munnen hennes.

Tror ikke det er økedager, for melka er jo forsvunnet i løse lufta.
Hva skjedde med melka mi? Kommer den tilbake?

Har skjedd meg to ganger.
Med eldste kom den ikke tilbake, og han ble flaskebarn.
Men mellomste klarte jeg å få melken tilbake, men ikke like mye som før.

Dette hjalp meg med mellomste:
- Vørterøl
- Alkoholfri øl
- Havregrøt
- Amme ofte

Det er nok økedøgn og de er tomme fordi hun har spist mer enn brystene vanligvis produserer.
Det kan også være at du av ulike grunner har redusert melkeproduksjon av feks stress el.
De første ukene er melkeproduksjonen styrt av hormoner i tillegg til stimuli. Etterhvert må det være stimuli. Det kan være årsaken til at melken reduseres. Hørt om at for stor melkeproduksjon "stabiliserer seg" etterhvert - jepp når hormonene ikke påvirker lengre.

Hun må nok bare lære seg å jobbe for maten.

Her hjalp det å bare amme en og en pupp til hver måltid - en full pupp istedenfor to halvfulle.

Det er nok økedøgn og de er tomme fordi hun har spist mer enn brystene vanligvis produserer.
Det kan også være at du av ulike grunner har redusert melkeproduksjon av feks stress el.
De første ukene er melkeproduksjonen styrt av hormoner i tillegg til stimuli. Etterhvert må det være stimuli. Det kan være årsaken til at melken reduseres. Hørt om at for stor melkeproduksjon "stabiliserer seg" etterhvert - jepp når hormonene ikke påvirker lengre.

Hun må nok bare lære seg å jobbe for maten.

Her hjalp det å bare amme en og en pupp til hver måltid - en full pupp istedenfor to halvfulle.
Takk for svar. Hun er snart 4 mn. Håper det er økedøgn. Jeg har også gitt en og en pupp. Men er det ikke rart at melken bare stoppet opp under økedøgn? Når jeg har hatt såå mye melk helt til nå og så pang?

Er nok økedøgn.
Ikke uvanlig på den alderen.

Det at de føles tomme nå er fordi hun har tømt de jevnt i hele natt.

Nattamming er forresten det viktigste for å øke produksjonen.

I tillegg er det en del matvarer som kan redusere produksjonen.

Ammehjelpen.no har masse godt lesestoff.
Nederst i linken jeg legger ved inneholder en liste over matvarer som øker og reduserer produksjonen.

Lykke til :-)

http://ammehjelpen.no/artikkel/7/Lite-melk

Mine føltes helt like under økedøgn :-) kom masse etter en dag

Er nok økedøgn.
Ikke uvanlig på den alderen.

Det at de føles tomme nå er fordi hun har tømt de jevnt i hele natt.

Nattamming er forresten det viktigste for å øke produksjonen.

I tillegg er det en del matvarer som kan redusere produksjonen.

Ammehjelpen.no har masse godt lesestoff.
Nederst i linken jeg legger ved inneholder en liste over matvarer som øker og reduserer produksjonen.

Lykke til :)

http://ammehjelpen.no/artikkel/7/Lite-melk
Tuuusen takk!

Stå på som di sier her ;)

Hadde også ei som hang i puppen på den tida og jeg trodde ikke jeg hadde nok.... Ammet minst annenhver time på natta og egentlig døgnet rundt etter det jeg kan huske.... Plutselig var det over ;)

Takk for svar. Hun er snart 4 mn. Håper det er økedøgn. Jeg har også gitt en og en pupp. Men er det ikke rart at melken bare stoppet opp under økedøgn? Når jeg har hatt såå mye melk helt til nå og så pang?
Nei det er helt vanlig.
Ved 3-4 mnd så endrer melken seg. Dette er visstnok de værste økedøgnene. Barna er i en alder der de har litt mer vilje og kan vri seg vekk osv så det kan være vanskelig til å få de til å stimulere nok.

Fullammer du enda

Nei det er helt vanlig.
Ved 3-4 mnd så endrer melken seg. Dette er visstnok de værste økedøgnene. Barna er i en alder der de har litt mer vilje og kan vri seg vekk osv så det kan være vanskelig til å få de til å stimulere nok.

Fullammer du enda
Kjenner meg igjen der. Hun vil nemlig ikke ha puppen når det kommer så lite. Ja, fullammer.

Stå på som di sier her ;)

Hadde også ei som hang i puppen på den tida og jeg trodde ikke jeg hadde nok.... Ammet minst annenhver time på natta og egentlig døgnet rundt etter det jeg kan huske.... Plutselig var det over ;)
Hvor lenge varte det?

Kjenner meg igjen der. Hun vil nemlig ikke ha puppen når det kommer så lite. Ja, fullammer.
Ja slik var det her også. Til oppmuntring så ammer jeg fremdeles mi på 15 mnd 4 ganger i døgnet. Man må bare ha tolmodighet. Det hendte jeg pumpet etterpå og ga i kopp. Bare sånn for å få tømt puppen for å øke produksjonen og får å få i henne noe så hun ikke bare grein. Så ventet jeg 1,5 time så fikk hun den andre og så pumpet jeg den tom og ga i kopp. Så det samme med andre puppen igjen ved neste måltid. Her ble det bedre så fort puppen fikk tid til å fylle seg opp, gjerne 4 timer mellom hver gang jeg ga fra den samme puppen.

Håper det bare er økedøgn:) amme om natten øker produksjonen, havregryn, havrelapper, ammete etc:)

Back
Topp