Hjelp - hva gjør jeg med vinduene?

Sukkertopp

Forumet er livet
VIP
I vinter flyttet vi inn i et gammelt hus, der det ikke er barnesikring på vinduene i første etasje. Vinduene er lukket med to hasper, og når han står i vinduskarmen er det langt igjen til han kan nå den øverste. I sprengkulden i vinter, så tenkte jeg ikke så veldig langt. Tenkte bare at han kom til å være 4-5 år før han får opp vinduene, og er han så dum da, så får han bare falle ut på plenen, tar ikke skade av det.

Jaja, nå er varmen her, og jeg har åpnet vinduene selv. Han har selvfølgelig lyst til å klatre ut, men jeg kan jo ikke la en 1-åring falle ut i hagen. Hva gjør dere med lufting? Bare gliper med barnesikring, eller noen vinduer helt oppe når dere er der og passer på? Vet ikke om jeg skal montere barnesikring på alle vinuene, eller om jeg skal droppe stuen. Solen står i tillegg rett på stuen her, og lufting på bare en liten luke kommer sikkkert til å koke oss i sommer.

Jeg ville nok barnesikret, og/eller hatt de lukket og satset på aircondition.

Selv om han kanskje ikke slår seg om han faller ut, så får han da mulighet til å vandre avgårde på egenhånd. Antar dere skal bo der i noen år, og har jo en til på vei, så er mange år fremover med småbarn. [:)]
( Har dere gjerde rundt hele tomten er det kanskje ikke det største problemet om de vandrer ute alene, men plutselig har noen glemt å lukke porten. [8|] )

Er det lave vinduer da eller....?

Vi har nemlig også gamle vinduer med hasper, men de sitter såpass høyt opp at Amelia ikke kommer opp i vinduskarmen.

Vi lufter sjelden gjennom vinduene vi da. Har tømret hus, så det holder seg ganske kaldt på sommeren.

Jeg stemte at dere kan lufte og heller passe godt på [:)] er det varmt må dere jo nesten lufte...

ORIGINAL: piip

Jeg ville nok barnesikret, og/eller hatt de lukket og satset på aircondition.

Selv om han kanskje ikke slår seg om han faller ut, så får han da mulighet til å vandre avgårde på egenhånd. Antar dere skal bo der i noen år, og har jo en til på vei, så er mange år fremover med småbarn. [:)]
( Har dere gjerde rundt hele tomten er det kanskje ikke det største problemet om de vandrer ute alene, men plutselig har noen glemt å lukke porten. [8|] )
Vi planlegger mange år med småbarn, så det er nok lurt sikre godt ja. Porten lukker vi bare når vi er ute i hagen egentlig, så hvis han noen gang greier å rømme fra huset er det egentlig fritt fram videre.[&:] Han er ikke alene så lenge da, så jeg tviler på at han kan rekke det. Jeg vet at jeg kan huske å lukke vinduet hver gang jeg går ut av rommet, men er litt redd for at pappan "skal bare", og glemmer det.

Kom på at jeg kan kjøpe en ekstra trappegrind, og sette den i en åpen dør, da skulle jeg vel få nok luft? Med vinduene på lufteluker må det vel bli gjennomtrekk. Det burde finnes noe ala trappegrind til å sperre vinduer med egentlig, det hadde vært perfekt. Fengselsbarrer eller noe slikt kanskje.[8D]

ORIGINAL: *trinemor*

Er det lave vinduer da eller....?

Vi har nemlig også gamle vinduer med hasper, men de sitter såpass høyt opp at Amelia ikke kommer opp i vinduskarmen.

Vi lufter sjelden gjennom vinduene vi da. Har tømret hus, så det holder seg ganske kaldt på sommeren.

Jeg stemte at dere kan lufte og heller passe godt på [:)] er det varmt må dere jo nesten lufte...
Haha, nei, det er ikke lave vinduer, det er bare jeg som har en liten apekatt.[:D][8D] Det er slike høye vinduskarmer som det ofte er i gamle hus. Jeg har den typen gutt som bruker stoler for å klatre opp på kjøkkenbenken, og gjerne vil klatre videre for å se etter noe spennende i overskapene.

Han falt ned fra vinduskarmen og slo seg for noen måneder siden faktisk.[&:] Tregulvet inne er nok mye hardere enn plenen ute også. Da hadde jeg bare gått på kjøkkenet for å hente et glass vann. Han hadde dyttet salongbordet inntil vinduet. Tror han må ha klatret via varmepumpen og opp i vinduskarmen, for så å balansere bortover langs vinduene. Jeg kom løpende da jeg hørte et smell og et skrik. Fant ham liggende under helt motsatt ende av vinduene enn der han hadde satt bordet.[&:] Rart hva de kan rekke på et lite minutt.

Vanligvis bruker han bare å flytte stoler rundt for å klatre, det prøver han for å komme ut av vinduet nå som vi lufter. Åpent vindu er ustyrlig morsomt, og allerede i dag har tre bamser fløyet ut av vinduet.

vi har sånne gamle vindu i hele leiligheten.. vi har kjøpt aircondition, og lufter på rommet hans og våres med dørene lukket, når han ikkje er i dei romma [:)]

ORIGINAL: Prinsesse Jasmin

dere kan jo prøve å sette en av dette forran et av vinduene da.....sjøl har jeg brukt den på verandadøren, og det har fungert hert perfekt [:D]

http://kiddyguardgate.com/
Slipper den gjennom luft? Den ser så tett ut? Hvor har du kjøpt den?

Back
Topp