Hjelp.. Hva er dette?

Gullnurket15

Glad i forumet
Høsthjerter 2017
Er det kuldeutslett ? Reaksjon på noe annet? Tips eller råd mottas med stor takknemlighet

20180228_185031.jpgphotostudio_1519841519024.jpg

Ser ut som kuldeutslettet, min datter får det hvis vi ikke smører før hu går ut. Har kjøpt kuldekrem på apoteket som hu har i bhg og fuktighetskrem hjemme. Hadde det vært allergi så hadde det vært mer prikker/ klumper. Det kan også være varme utslett men lite sannsynlig nå. Men er det der og ikke blir borte av fuktighetskrem så burde en lege se på det. Eller hvis barnet er sykt på noen annen måte. Som

Ser ut som kuldeutslettet, min datter får det hvis vi ikke smører før hu går ut. Har kjøpt kuldekrem på apoteket som hu har i bhg og fuktighetskrem hjemme. Hadde det vært allergi så hadde det vært mer prikker/ klumper. Det kan også være varme utslett men lite sannsynlig nå. Men er det der og ikke blir borte av fuktighetskrem så burde en lege se på det. Eller hvis barnet er sykt på noen annen måte. Som
Dette fikk hun etter at jeg smurte kuldekrem fra apoteket som var anbefalt . Og hun har ligget godt pakket i vogna i Max 10 min, da jeg leverer storebror i barnehagen. Tidligere har jeg ikke smurt henne med noe siden hun har ligget så godt nedi bagen, da har hun ikke hatt noe utslag

Da har hun kanskje reagert på kuldekremen du brukte ?

Dette fikk hun etter at jeg smurte kuldekrem fra apoteket som var anbefalt . Og hun har ligget godt pakket i vogna i Max 10 min, da jeg leverer storebror i barnehagen. Tidligere har jeg ikke smurt henne med noe siden hun har ligget så godt nedi bagen, da har hun ikke hatt noe utslag
Hvilken kuldekrem brukte du?

Det er jo uenighet om man bør bruke kuldekrem eller ikke også.

Noen mener at altfor fet krem tetter porene sånn at overskuddsvarme ikke sliper ut, og at fuktigheten da fryser på innsiden av kremen. De anbefaler å smøre med fet krem på kvelden, og ikke vaske ansiktet på morgenen. At det naturlige fettlaget i huden beskytter best.

Andre mener at det er bedre med tynnere kremer som inneholder vann, men da må man smøre minst 30 min før man går ut sånn at vannet får fordampet.

Vi bruker ikke på våre

Noen mener at altfor fet krem tetter porene sånn at overskuddsvarme ikke sliper ut, og at fuktigheten da fryser på innsiden av kremen. De anbefaler å smøre med fet krem på kvelden, og ikke vaske ansiktet på morgenen. At det naturlige fettlaget i huden beskytter best.

Andre mener at det er bedre med tynnere kremer som inneholder vann, men da må man smøre minst 30 min før man går ut sånn at vannet får fordampet.

Vi bruker ikke på våre

Hater når det er så mye uenighet! Med lillemor endte vi opp med å ikke ta på kuldekrem, men heller ikke vaske ansiktet om morgenen med mindre hun var skitten. Hun responderte veldig bra på det.

Vi bruker ikke på våre

Seba med kuldekrem.
På tester som er tatt er ikke kuldekrem bra, det blir som du sier fryser under. Jeg kommer aldri til å røre en kuldekrem igjen og holder meg heller til det jeg alltid har gjort, smøre med en fet krem.

Hun reagerer på a-krem også, så det kan være reaksjon ja. Det ser så vondt ut
Huff ja. Men så lenge hun ikke viser noe ubehag så.. Jeg har faktiskt aldri hørt om å bruke dette på små barn.. :p

Vi ble anbefalt en kuldekrem uten vann og en vanlig krem til kvelden. Det fungerte her. Men selvfølgelig er alle forskjellige. Man skal helst ikke ha noe med vann på huden før man går ut siden det fryser var beskjeden jeg fikk på apoteket her. Den kremen vi kjøpte lå ikke fremme så måtte spørre etter det.

Men nå si at min datter reagerer kraftig på kulde. Hu får en ganske stygt eksem og får smerter. Så her greier vi oss ikke uten kremen. Begynte ikke med krem før hu fikk reaksjon på kulden

Her brukes det kun lanolin (purelan el), altså ren ullfett. Som regel på kvelden. Fungerer kjempe fint. Jeg har vanskelig hud selv og reagerer på alt mulig rart, men ikke på lanolin.
Men altså, vi er alle forskjellige. Sikkert derfor det er en del uenighet rundt dette, ikke alle reagerer likt. Jeg hadde testet ut litt, for å finne ut hva som er det beste for henne.

både og. mine blir sånn hvis de er kalde.

Kuldeutslett. Mine barn ser sånn ut både med og uten kuldekrem etter bare kort tid ute.

Var hos barnelege spesialist idag med eldste. Snakket med han om kuldekrem og viste bilde jeg hadde tatt. Han sa at kuldekrem anbefaler de ikke. Han sa at det ikke bør brukes noe før etter man har vært ute, og at det da bør brukes en fet krem som f.eks bepanthen, purelan . Smurte bepanthen på henne igår og idag var hun helt fin. Idag har jeg smurt litt purelan på suttesår på hånden og det ser alt mye bedre ut

Back
Topp