Hjelp! Hva bør jeg gjøre?

Jegviljegvilmenvifårdetikketil

Venter på å komme i gang med IVF! :)
Septemberlykke 2016
Har de siste dagene fått svake, men rosa streker på BT... Fikk dette også i dag - og i dag kom streken betydelig raskere enn de andre dagene, men den var dessverre ikke blitt noe særlig sterkere.

På lørdag kom det et par dråper blod på papiret når jeg hadde vært på do ved to anledninger. Dette skjedde også på søndag, og når jeg forsøkte å ta papiret "litt oppi" både i går og i dag, så blir det tydelig rosa... Jeg har siden prevensjonslutt hatt veldig små blødninger, og dette tok seg en periode litt opp ved hjelp av progesteronstøtte. Forrige måned var det imidlertid tilbake til tampong i bare noen timer, og ellers nesten hvitt truseinnlegg de resterende dagene. Jeg er derfor redd for at blødningene jeg har nå er TR, og at jeg dermed burde starte opp på sprøyter! Har fått beskjed om å starte på senest blødningsdag 3, og i dag er jeg i så fall dag 4! :(

Pleier også å ha 14 dagers lutealfase - både med og uten progesterontilskudd, og hadde eggløsning en gang mellom onsdag og søndag for henholdsvis 13 og 9 dager siden.. Spotter aldri før selve TR kommer heller! Synes det derfor er rart at jeg begynner å blø/spotte så tidlig også... :(

Legger ved bilde av dagens tester - de to første tatt etter 3-4 min, deretter tatt etter ca 10 og så etter ca 20...

Hva ville dere gjort? Er helt desperat etter svar, og forsøkt å ringe st Olavs uten å ha blitt ringt opp igjen...

Vedlegg

• image.jpg
    image.jpg
    556,1 KB · Visninger: 133
  • image.jpg
    image.jpg
    716,4 KB · Visninger: 124
  • image.jpg
    image.jpg
    480,4 KB · Visninger: 129
  • image.jpg
    image.jpg
    550,4 KB · Visninger: 121
  • image.jpg
    image.jpg
    366,8 KB · Visninger: 132
Dette var vanskelig. Hvilket merke er det på testene? Etter å ha vært på "vi som prøver" veldig lenge, har jeg sett at mange får svake streker på Doc Morris-tester uten å være gravid. Strekene her er så svake at jeg ser dem ikke, og vil tro de ville vært sterkere nå etter forventet mens om du hadde vært gravid?

Dette var vanskelig. Hvilket merke er det på testene? Etter å ha vært på "vi som prøver" veldig lenge, har jeg sett at mange får svake streker på Doc Morris-tester uten å være gravid. Strekene her er så svake at jeg ser dem ikke, og vil tro de ville vært sterkere nå etter forventet mens om du hadde vært gravid?
Dette er BT-tester... Ser du ingenting? Føler meg litt smågal, for har ikke problemer med å se strekene på bildene.. :(

Og problemet er at det er flere dager før forventet mens...

Sitter og gråter på kontoret nå, for snakket nettopp med st Olavs... Får uansett ikke lov til å begynne med sprøyter nå hvis det er en viss risiko for å være gravid... Hvis jeg ikke er gravid, så er det dessverre for sent å begynne med sprøyter, siden første blødningsdag da var på lørdag... :(

Kjenner at hele verden raste nå - for jeg har hele tiden tenkt at hvis jeg ikke er gravid nå, så blir jeg i alle fall gravid om bare noen uker igjen! :( :( :(

Dette er BT-tester... Ser du ingenting? Føler meg litt smågal, for har ikke problemer med å se strekene på bildene.. :(

Og problemet er at det er flere dager før forventet mens...
Jeg er ganske dårlig på å se streker altså, du kan trøste deg med det:-) Når jeg vrir litt rundt på iPadskjermen kan jeg skimte noe der.

Om du er flere dager før IKM har du enda tid til å finne ut av det.:-) Kjenner til det med å ha veldig svake blødninger, men hos meg ihvertfall er det ganske tydelig når spottingen går over til ordentlig mens. Kanskje det er festeblødning?:D Håper for deg!!

Tusen takk, snille deg... Sitter og gråter på kontoret nå, for snakket nettopp med st Olavs... Får uansett ikke lov til å begynne med sprøyter nå hvis det er en viss risiko for å være gravid... Hvis jeg ikke er gravid, så er det dessverre for sent å begynne med sprøyter, siden første blødningsdag da var på lørdag... :(
Å, skjønner godt at du er lei deg❤️ Stor klem!

Men jeg føler meg ganske sikker på at du vil få en ordentlig blødning om du ikke er gravid allerede.

Jeg er ganske dårlig på å se streker altså, du kan trøste deg med det:) Når jeg vrir litt rundt på iPadskjermen kan jeg skimte noe der.

Om du er flere dager før IKM har du enda tid til å finne ut av det.:) Kjenner til det med å ha veldig svake blødninger, men hos meg ihvertfall er det ganske tydelig når spottingen går over til ordentlig mens. Kanskje det er festeblødning?:D Håper for deg!!
Håper på sterkere test i morgen, og at du har rett mtp festeblødning! :smiley-angelic001

Jeg forstår veldig godt frustrasjonen din. :-( prøv å ta en digital test, da slipper du å tolke feil. Krysse fingre at du har klarte på egenhånd! :-)

Jeg forstår veldig godt frustrasjonen din. :-( prøv å ta en digital test, da slipper du å tolke feil. Krysse fingre at du har klarte på egenhånd! :)
Tusen takk! :) Tror jeg bør det ja... Hun på IVF-seksjonen på st Olavs sa også at hun mente det hørtes mer ut som en festeblødning enn TR... Håper virkelig at vi slipper en ny runde med IVF - selv om jeg har fått kort prosess denne gangen! :)

Krysser fingrene for at det er en festeblødning og at du får klarhet snart :-)

Med litt godvilje så ser jeg strek på alle bilder bortsett fra det nederste :-) håper det var festeblødning og at du er gravid. Lykke til!

Veldig vanskelig å si noe ut ifra bildene. Ser antydning til strek, men vanskelig å se om det er rosa farge på streken eller om den er grå. Det er uansett veldig vanskelig å fange opp en så svak strek på bilder, så tipper du ser det klarer selv i virkeligheten. Håper det er en festeblødning du har hatt og at du vil få mye tydeligere teststrek om et par dager!

Ta en digital, så får du i allefall et klart svar, men om det skulle være festeblødning du har nå, så vil jo dessverre ikke en test være positiv før enda om alt fra noen dager til en uke.

Tok en ny BT i dag tidlig, og jeg synes denne er hakket sterkere enn gårsdagens... I motsetning til de andre testene, så er streken der fortsatt når testen har tørket helt også! Føler at det er et positivt tegn! :)

Merker at jeg har roet meg litt etter desperasjonen i går - og at jeg faktisk har et lite håp om å melde meg ut av aprilklubben igjen! :)

Vedlegg

• image.jpg
    image.jpg
    685,7 KB · Visninger: 121
  • image.jpg
    image.jpg
    963,7 KB · Visninger: 121
ser svake streker! når er ikm?

Back
Topp