Hjelp! hodepine..

snorkfrøk1

Betatt av forumet
Plages med hodepine, er som om hode skal sprenges! Noen som har gode råd så tar jeg imot med STORT TAKK..

Drikk masse vann, du kan ta paracett om det hjelper på å litt frisk luft...:)

Ellers er det vel ikke så mye annet å kommet med...?

TAKK for tips:D
Har hatt mye hodepine, men har ennå ikke tatt paracet. Er det trygt?
Vann drikker jeg gjennom hele dagen..så det er ikke væskemangel..
Får komme meg ut entur...selv om det ikke er særlig motiverende akkurat nå..

Paraect er helt trygt å ta, så ikke noe å bekymre seg for.
Men om du trenger noe sterkere må du ta kontakt med legen.

Selv om Paracet er relativt trygt, så godt som helt trygt skal man som gravid være forsiktig med å ta det gjevnlig over en lengre periode. Legemiddel tilsynet (eller hva de nå heter..) Har kommet ut med nye retningslinjer for Paracet bruk med graviditet...

Jeg har selv utrolig mye vondt i hodet og må ta Paracet innimellom når det blir for ille, men det virker som veldig få er klar over disse nye studiene! Så tenkte jeg skulle dele ;)

Her er link til en artikkel om saka...

http://nhi.no/forside/gravide-og-paracetamol-36037.html

Uff! Vet hva du sliter med, har akkurat det samme selv!
det værste er at jeg kan våkne med det, og det varer utover til ettermiddagen
Har krøpet til korset noen ganger og tatt paracet, men det har ikke hjulpet nevneverdig.Hvis du finner noe som funker så rop ut!
God bedring

Siriuspus skrev:
Selv om Paracet er relativt trygt, så godt som helt trygt skal man som gravid være forsiktig med å ta det gjevnlig over en lengre periode. Legemiddel tilsynet (eller hva de nå heter..) Har kommet ut med nye retningslinjer for Paracet bruk med graviditet...

Jeg har selv utrolig mye vondt i hodet og må ta Paracet innimellom når det blir for ille, men det virker som veldig få er klar over disse nye studiene! Så tenkte jeg skulle dele ;)

Her er link til en artikkel om saka...

http://nhi.no/forside/gravide-og-paracetamol-36037.html

Studien sier at det er trygt å ta paracet for en hodepine i ny og ne men jevnlig bruk, som du sier, øker sannsynligheten for uønskede bivirkninger.
Så ikke bruk paracet hver dag, er moralen.
Og så skal man jo selvsagt ikke ta medikamenter uten god grunn mens en er gravid. Har man ofte hodepine så er det jo en årsak bak og da er det smartere å se på årsaken og gjøre noe med den enn å dempe symptomene med paracet. En hodepine i ny og ne kan alle få og er den ille nok så ta paracet for å få slappe av :-) da forsvinner ofte årsaken til hodepinen også :-)

Jeg la meg med hodepine i går og våknet med hodepine nå, så jeg har knipset en paracet og skal legge meg nedpå litt nå ;-)

Føler med deg, sliter også med intens hodepine. Du har ikke lavt blodtrykk? Jeg hadde noe lavt, å legen mente hodepinen kom av det. Føles som migrene iblant :( Fekk beskjed om at jeg kunne ta 2 paracet x 3 til dagen, men jeg tar kun når det er helt uholdbart.

Eg og er veldig plaga med hodepine. Du kan trygt ta paracet, men holda deg unna ibux. Var dette legen sa til meg. Forrige svangerskap sleit eg mykje med migrene, men det har eg heldigvis ikkje hatt ein einaste gang denne graviditeten.

Men hovudgrunnen min til at eg får hodepine, er at eg spenne meg alt for mykje i nakken og ryggen. Prøv å strekk mykje på nakken og masser deg sjølv litt. Så får du tvinge mannen din til å massera deg litt kver kveld. Dette hjelper veldig mykje på meg i hvertfall. Du kan leita etter punkt på ryggen, i naggen og opp mot hode, er du øm, eller har vondt. Så masser  på dei punkta. Dette kan være veldig smertefullt i starten, men det blir bedre etterpå!

Håper dette kanskje kan hjelpa deg og! :)

Pønsi skrev:
Uff! Vet hva du sliter med, har akkurat det samme selv!
det værste er at jeg kan våkne med det, og det varer utover til ettermiddagen
Har krøpet til korset noen ganger og tatt paracet, men det har ikke hjulpet nevneverdig.Hvis du finner noe som funker så rop ut!
God bedring

har det på nøyaktig samme måte. enkelte dager både våkner og sovner jeg med hodepine. slitsomt..

Hei dere.. Kjenner meg igjen på det samme.. Jeg går til fysoterapaut pga bekkenet :( Fortalte han at jeg slett med vondt i hode så han masserte meg på skuldra dro i ledda nærmere sakt. Men det hjelper mot min hodepine..Er mye bedre enn jeg var.. Nå er samboer mere pleinde og masserer meg daglig.. og hodepinen er nesten helt borte.. Prøv det og se om det kan hjelpe..  

Tusen TAKK for mange gode svar:D
Våkner som regel med hodepine og den varer dagen lang...
Tok meg entur til legen idag..Har visst tette bihuler pluss noe høyt blodtrykk! Må tilbake på sjekk mandag. Han ba meg ta det med ro, å det akter jeg å gjøre;D

Go bedring til alle som sliter med det samme...ta det rolig dere åsså!

Back
Topp