Hjelp! Har smerter,og er altfor stor for termin..

Guest
Hei.
Ifølge termin utregneren deres er jeg 9uker+ på vei,men jeg er så stor!!emoticon  Magen er ikke som på bildene,men den buler ut uder navlen,og hele magen.. Veldig "hard"(kjenne nesten ut som jeg spenner magemusklene litt) under"kanten",tror det er skambenet.Men i de siste to dagene har jeg hatt smerter,ligner på når jeg skal ha mensen,men ingen blod..og mer det kommer i mer"tak" .
Er så nevøs for å dra på legevakten,og å sitte der og ha vondt istedenfor gir ingen vits.. Det hjelper å ligge på siden med pute mellom knærne og prøve å puste kontollert,.
Når jeg sitter går det over til ryggen..
Har også større bryser en forvenet-utfra bilder av andre,så ligner jeg på de som er 20-24 uker,og brystene mine er neste gjennosiktige,og blodårene synes..
Er dette vanlig? Vær så snill å svar...Jeg krysser fingre og tær...emoticon

 
Hei. Skjønner at du er litt bekymret. Jeg er nå i mitt 3. Svangerskap og fikk litt vondt av deg når jeg leste spørsmålet ditt. Det viktigste du må huske på er at bilder her inne er kun ment som en pekepinn på hvordan ting KAN se ut. Det er svært få som følger normen. Jeg har også alltid vært større tidligere enn "normalen". Andre er svært små veldig lenge og man kan bare så vidt se på de at de er gravide selv om de egentlig er høygravide. De smertene du beskriver vil jeg tro er livmoren som vokser, dette kan være veldig smertefullt, selv om jeg selv aldri har hatt det vondt som du beskriver. Men når livmoren vokser så er det menslignende smerter som kommer i tak som du beskriver. Det er jo også veldig individuelt hvordan menssmerter kvinner har,så vil tro dette kan gi utslag i hvordan disse voksesmertene oppfattes. Men disse vil gå over etter en stund. Når det kommer til brystene så er det også det samme som med livmoren, de vokser for å gjøre seg klare til melkeproduksjon. De lager melkeganger og lignende. Dette kan også være ganske smertefullt og de kan føles veldig ømme, mannen min fikk ikke komme nær dem engang i noen uker denne siste gangen for de var så vonde, vondere enn de to forrige gangene..... Det er også helt normalt at de kan se litt glassaktige ut som du beskriver, det er fordi de vokser og huden trenger litt tid for å følge med fordi den må tøyes ut(det er her de fantastiske strekkmerkene kommer inn i bildet.....) Det at du er så stor KAN jo også selvfølgelig skyldes at du har mer enn en passasjer.... Dette vil en enkel ultralyd bekrefte i så fall. Det finnes mange private klinikker som du kan få tidlige ultralyd undersøkelser hos. Du kan også bli henvist fra legen hvis du bekymrer deg fortsatt. Jeg ville uansett ha kontaktet fastlegen eller en jordmor hvis du synes det er bedre. Etter reglene er det ingenting som sier at svangerskapsoppfølging må skje hos legen, du kan like gjerne ha det hos jordmor. Det viktigste er at du føler deg vel og ivaretatt. En jordmor er gjerne å foretrekke da hun kan svare på flere spørsmål enn en fastlege. Uansett vil jeg ønske deg lykke til med svangerskapet.
 
Back
Topp