Hjelp ! Halsbrannkrise..

Alvea

Forumet er livet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Aprillykke 2016
Januarlykke 2020
Den ene tingen jeg skulle handle i dag glemte jeg selvfølgelig ! Er så sint på meg selv da jeg i tillegg var på senteret der apoteket er.. Jeg må ha gaviscon mot halsbrann, og tar det sikkert minst 5 ganger per dag, i dag er det lørdag og jeg får ikke tak i mer før mandag.. Hva gjør jeg ? Trenger et godt alternativ, hvis ikke kan jeg ikke spise/drikke annet en melk resten av helga :(

Sniker fra oktober!
I mitt forrige svangerskap brukte jeg (i krisesituasjoner) et halvt glass vann med 1 ts natron. Det funket helt greit, og tok den aller verste halsbrannen:)

Sniker fra oktober!
I mitt forrige svangerskap brukte jeg (i krisesituasjoner) et halvt glass vann med 1 ts natron. Det funket helt greit, og tok den aller verste halsbrannen:)

Ja det har jeg hørt om før, men aldri testa ! Takk for tips, det må prøves :) Fullstendig krise at jeg klarte å glemme det eneste jeg skulle ha idag..

Vær forsiktig med kaffe og sterkt krydret matDrikk et glass skummet melk eller spis noen mandler.Spis heller flere små måltider enn få store.Unngå å spise rett før du legger deg.Bygge opp sengen med puter eller annen støtte så overkroppen kommer litt høyere om natten.

Eg var til akupunktur i går. Og fikk ei nål mot Halsbrann. Men når eg skulle kvile rett etterpå så kom den med ein gang. Men på ein annen måte. Så hadde eg svak Halsbrann videre utover dagen. Men i dag er det borte.. Heilt utrolig.. Kan anbefale og prøve det :) hjelper ikkje på ein lørdag da dessverre.

For meg har det hjulpet masse å finne ut hva jeg IKKE bør spise (ligger tråd på svangerskap og fødsel).

generelt spiser/drikker jeg ikke noe annet enn vann etter middag. Er forsiktig f.eks tomat, løk, sjokolade, mye sukker, Brus, appelsinjuice etc.

Ikke drikk melk eller melkeprodukter, det gjør bare vondt verre (selv om det lindrer en bitteliten stund).
Finn en butikk/kiosk/kinoen som er åpen og kjøp inn mange ruller med lovehearts :) De gjør susen!
Sendte selv mannen ut på oppdrag her om dagen for å anskaffe det, og det fungerer like bra som gaviscol.

Takk for mange gode tips damer :) Jeg sente mannen på sunnkost, der han fikk tak i noe som heter magepastiller, tyggetabletter som faktisk funka en stund :) Dro også på butikken og kjøpte vaniljeis og lovhearts, så nå overlever jeg forhåpentligvis til mandag :p

Loveharts funker faktisk bedre for min del når jeg våkner på natta av halsbrann enn Galieve som jeg har, men frister ikke særlig mye noen av delene så piner meg heller gjennom og prøver å ligge på rett side og å holde ut uten å ta noe

De dere pastillene mannen fikk tak i fungerer faktisk ganske bra :) Nå skal det sies at jeg slukte en rull med lovehearts og en skål med vaniljeis igår kveld også da, men våkna likevel to ganger i natt pga halsbrann, så da tok jeg en sånn tyggetablett begge gangene, knaska den og skylte ned med vann :)

Back
Topp