HJELP! Halebeinet mitt..

HappyMommy

Betatt av forumet
Novemberlykke 2018
Trenger virkelig deres hjelp, tips og anbefalinger!
Jeg brakk halebeinet da jeg fødte førstebarnet, sleit med å sitte i 3-4 mnd. Gikk til fysioterapeut men føler ikke det hjalp noe særlig.
Nå er det litt over en uke siden jeg fødte, og før fødsel var halebeinet mitt helt fint og bra igjen. Hadde ingen plager. Men under fødselen så hørte jeg at noe knakk igjen og denne gangen sliter jeg enda mer enn det jeg gjorde med førstemann. Kan hverken, ligge, sitte, bøye meg, eller utgjøre noe som helst aktivitet uten at det gjør vondt.
Har så lyst til å få det sjekket men aner ikke hvor eller hva jeg skal starte med.
(Legen min er håpløs, så hun kan jeg ikke gå til for å få hjelp)
Vurderer kiropraktor, men kan de hjelpe meg? Burde jeg kanskje tatt noen røntgen bilder? Vet dere om noen øvelser kan hjelpe meg?
 
Trenger virkelig deres hjelp, tips og anbefalinger!
Jeg brakk halebeinet da jeg fødte førstebarnet, sleit med å sitte i 3-4 mnd. Gikk til fysioterapeut men føler ikke det hjalp noe særlig.
Nå er det litt over en uke siden jeg fødte, og før fødsel var halebeinet mitt helt fint og bra igjen. Hadde ingen plager. Men under fødselen så hørte jeg at noe knakk igjen og denne gangen sliter jeg enda mer enn det jeg gjorde med førstemann. Kan hverken, ligge, sitte, bøye meg, eller utgjøre noe som helst aktivitet uten at det gjør vondt.
Har så lyst til å få det sjekket men aner ikke hvor eller hva jeg skal starte med.
(Legen min er håpløs, så hun kan jeg ikke gå til for å få hjelp)
Vurderer kiropraktor, men kan de hjelpe meg? Burde jeg kanskje tatt noen røntgen bilder? Vet dere om noen øvelser kan hjelpe meg?
Ja, du bør ta røntgenbilde. Hvis legen din er håpløs må du jo bytte lege!?

Gå til legen, si det som det er og si du trenger et røntgenbilde. Og jeg lurer på hvorfor det knekker hele tiden, har du en defekt der? Etter et brudd skal det gjerne mer til for å knekke bruddet.
 
AUCH!
Har ingen erfaring sjølv, men eg tenkjer du må gå til legen med dette sjølv om du føler legen er håpløs.
Kanskje sjanse for å få time med ein anna lege?
 
Jeg var hos osteopat for ett par år siden som ikke bare fant ut at halebeinet mitt hadde vært brukket, men også at tuppen sto rett ut til siden.. hun prøvde å fikse det, men siden bruddet var 10-12 år gammelt så klarte hun ikke det. Meeen kanskje en osteopat kan hjelpe deg?
Husker enda hvor vondt det var, men alle rundt meg bare blåste av meg når jeg sa jeg trodde jeg hadde brukket halebeinet :rolleyes:
 
Jeg har hatt vondt i halebeinet både under graviditet og etter fødsel. Snart et år siden han ble født. Prøvd kiropraktor men hjalp ingenting. Var hos legen min nå nylig. Som han sa så er det ikke så mye å gjøre med ev. Brukne haleben. Du kan operere, men det er ingen garanti. Han ga meg en brexidolkur for å se om det er en ev .inflammasjon. Har ikke fått satt igang ennå da jeg har vært på ferie, men håper det hjelper. Til tider gjør det så vondt at det å reise seg er ei mare. Nå har det halebeinet mitt blitt gnurt noen ganger før etter å ha falt av hesten etc. Ikke så mye hjelp i dette svaret akkurat, men skal hyle ut hvis den kuren hjelper:))
 
Back
Topp