HJELP - guttenavn

Bkno7626592

Andre møte med forumet
Har grublet lenge på navn, og har minst 10 fine jentenavn. Vi skal nå få gutt i oktober, og der sliter jeg skikkelig med navnevalg! Finner ingen som jeg liker veldig godt. Er det noen som har tips til fine guttenavn her inne?

Er nok litt kresen når det gjelder navn, vil ikke ha et standard navn, og ikke et veldig gammeldags navn. Vil heller ikke ha et alt for ¨søtt¨ et.

Hjelp! :-D

Har grublet lenge på navn, og har minst 10 fine jentenavn. Vi skal nå få gutt i oktober, og der sliter jeg skikkelig med navnevalg! Finner ingen som jeg liker veldig godt. Er det noen som har tips til fine guttenavn her inne?

Er nok litt kresen når det gjelder navn, vil ikke ha et standard navn, og ikke et veldig gammeldags navn. Vil heller ikke ha et alt for ¨søtt¨ et.

Hjelp! :-D

Hva er viktig for deg i navnet? :)

Utenom at du ikke vil ha noe fra topp 10, liker du lange eller korte navn, skal det helst være mye vokaler eller mer jevnt fordelt? Eller liker du navnt med mye konsonanter? Er det viktig at det passer på engelsk eller et annet språk?
Del gjerne noen av jentenavnene så ser vi kabskej hva slags type navnestil du liker :)

Last edited:
Vi brukte masse tid på navne-apper og nettsider for å finne noen forslag til guttenavn, skrev opp og eliminerte underveis..
Nå er det jente da, og vi hadde ett jentenavn vi var enig om, så da var navnet fastsatt i samme øyeblikk som jordmor sa det var jente på oul :p

Vi kjøpte navnebok med første, det kan jo kanskje være noe?

Hva liker du, da? Langt/kort? Mye vokaler? Noen lyder du liker spesielt godt? Liker du navn fra Bibelen? Fra Roma/latin? Fra norrønt?

Venter gutt vi og , og sliter skikkelig med navn.. Har funnet noen alternativer, men ingen vi er like gira på begge to. Navnene vi har til nå: Filip, Sivert, Didrik og Vetle.

Vi venter en liten Noah :)
Guttenavn jeg kunne tenkt meg er: Cedrik, Kevin, Darian, David, Levi, Gard, Odin, Emil, Mikael, Nikolai, Matteo, Fabian, Emanuel, Isak, Leo, Theo, Varg, Eric, Dennis

Vi venter også gutt, forresten. Men deler ikke navnet i åpent forum, kun skjult.

Liker litt korte navn, under 6-7 bokstaver i alle fall :)
Hva liker du, da? Langt/kort? Mye vokaler? Noen lyder du liker spesielt godt? Liker du navn fra Bibelen? Fra Roma/latin? Fra norrønt?

Liker litt korte navn, under 6-7 bokstaver i alle fall. Er åpen for det meste, men ikke altfor søtt og ikke alt for gammeldags.

Liker litt korte navn, under 6-7 bokstaver i alle fall. Er åpen for det meste, men ikke altfor søtt og ikke alt for gammeldags.
Fremdeles sinnsykt åpent da, umulig å snevre det inn noe særlig. Foreslår at du blar i en navnebok eller lignende. "1001 fornavn" for eksempel.

Anbefaler boken «hva skal barnet hete» :)

Mine favorittguttenavn :)
Tristan, Heike (ukjønna, men de fleste tenker han), Falk, Storm, Imre, Ask.

Jeg har brukt SSB som forslag,. både oversikten over alle guttenavn siste 10 år, og gått nediver listen og notert hvilke vi liker, og sjekke tlitt andre lister.

Fremdeles sinnsykt åpent da, umulig å snevre det inn noe særlig. Foreslår at du blar i en navnebok eller lignende. "1001 fornavn" for eksempel.
Får man lånt denne boken pp bibliotek f.eks? Trenger navnebok til jenter siden hodet ikke vil finne noe jeg liker :p

Får man lånt denne boken pp bibliotek f.eks? Trenger navnebok til jenter siden hodet ikke vil finne noe jeg liker :p
Jepp. Mulig biblioteket må bestille den for deg, om de ikke har den inne. Men fjernlån er jo en knallfin del av bibliotekene her til lands. :)

Skal jeg teste ut:) får se på biblioteke en DSG her når jeg orker:)
Du kan jo både søke opp og bestille bøker til ditt lokale bibliotek over nett. :) Så får du beskjed når boka kommer. Sånn er det her, i hvertfall.

Du kan jo både søke opp og bestille bøker til ditt lokale bibliotek over nett. :) Så får du beskjed når boka kommer. Sånn er det her, i hvertfall.
Åjaaa skjønner jeg ikke har vært på biblioteket siden typ 2008 kanskje før:laughing002 men skal ta å sjekke om jeg kan gjøre det :) tipper jeg kann det:)

Back
Topp