Hjelp! Gulvvask..

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
Jeg har laminatgulv.. og når jeg vasker det.. og det er tørt.. så synes jeg at gamle merker av poter og føtter synes.. enda det er nyvasket..

Noen tips til hva jeg skal ha oppi vannet for å få det bort? Noen som skjønner hva jeg mener?

Nå bruker jeg grønnsåpe og litt salmiakk oppi.. for å få bort fett..

Bytt ut grønnsåpen med zalo. Grønnsåpe er uansett ikke bra for tregulv. Men gir den beste lukten etter på

Oki...

Trodde grønnsåpe var den som var ment for gulv jeg.. er laminat.. så ikke ekte tregulv..

Men kan teste med zalo;)

Synes Zalo skummer lett da.. bruker det i vannet når jeg skal tørke støv..

Hvor mye Zalo sånn ca på 7 liter vann? Altså en litt over halvfull vaskebøtte..

Skal ikke mer til en noen dråper. 

Ett tips når du tørker støv, er å bruke litt tøymykner i stede for såpe. Den gjør at møblene blir mindre statisk, som igjen gjør at støvet ikke legger seg så fort igjen. Men ikke bruk mye, for da kommer hele stuen til å lukte tøymykner...

Oj.. det har jeg aldri hørt før;)

Hva er ikke mye da? Feks en kork med tøymykner i ca 7 liter vann? mer? mindre?

Takk for tips altså;)

En kork er nok litt mye. En halv eller litt mindre er nok. 

Ajax er vel også et alternativ til grønnsåpe. Grønnsåpe er vel bare til sånne skikkelige tregulv som skal ha tilføring av fett, eller noe slikt? 
Men det lukter godt ja... :)

grønnsåpe er det jo i praksis fett i, så det er fy-fy på laminat, selv om du bruker salmiakk i ;)

ikke vask med zalo! uansett hvor lite du har i så blir det sinnsykt klissete! prøv ajax istede!

Hvis du bruker grønnsåpe på laminat blir det slik. Det er supervanskelig å få vekk.

Kjøp Laminat Polish vaskemiddel fra Pledge, usikker på hva det heter. Eller bruk jif spray og mopp, eller engangsklutene til jif- ikke de med grønnsåpe.

Laminat skal IKKE under noen omstendigheter ha såpe slik parkett kan tåle. Derfor vaskemidler UTEN såpe!!

Miss Fat skrev:
Hvis du bruker grønnsåpe på laminat blir det slik. Det er supervanskelig å få vekk.

Kjøp Laminat Polish vaskemiddel fra Pledge, usikker på hva det heter. Eller bruk jif spray og mopp, eller engangsklutene til jif- ikke de med grønnsåpe.

Laminat skal IKKE under noen omstendigheter ha såpe slik parkett kan tåle. Derfor vaskemidler UTEN såpe!!

Hmmmm .... alt dette var nytt for meg;)

Hvor får jeg kjøpt Laminat Polish da? Får man det kun i nettbutikker feks?

Jiff spray og mopp? Hva mener du da? At jeg skal gå og spraye gulvet med jif? Også gå over med en fuktig mopp etterpå? Må være tungvindt..

Tror heller ikke jeg skal bruke Zalo.. for høres fornuftig ut det hun over sier.. at det kan bli litt såpete..

Jeg bruker den Pledge med litt salmiakk i vannet. Det er like fordømt "potete" og alle merker synes like godt.. Nå gir jeg opp denna helvetes gulvvasken snart :P
Er virkelig ikke moro å vaske gulv når det ikke SER rent ut :-S

Hvis du bruker Jif Mopp, så kast den. Det blir ikke reint for fem øre. Gå på Europris og kjøp en vanlig trådmopp, så blir det mye renere. 
Og min erfaring er at Ajax ikke blir skjoldete i det hele tatt. 

Mrs Lutz skrev:
ikke vask med zalo! uansett hvor lite du har i så blir det sinnsykt klissete! prøv ajax istede!

sign! det har jeg gjort 2 ganger og brukte veldig lite. gjør ikke den tabben flere ganger.
her bruker jeg trådmopp ifra europris og ajax. har ikke hatt problemer med sjoldete gulv.

Her var det mange gode tips! har nemlig samme problemet..
Visste jo at grønnsåpe er fett, men har ikke tenkt på at det er grunnen til skjoldene :P haha, dumma...
Da skal jeg prøve ajax neste gang! Tror nemlig jeg har det i skapet ;)
Thank God for bv!! :D

Labambie skrev:
Hvis du bruker Jif Mopp, så kast den. Det blir ikke reint for fem øre. Gå på Europris og kjøp en vanlig trådmopp, så blir det mye renere. 
Og min erfaring er at Ajax ikke blir skjoldete i det hele tatt. 

hmmmm ... det blir reint her. Har aldri hatt noen problemer med det.

Back
Topp